خبرگزاری کار ایران

تا ۴ ماه آینده عملیاتی می‌شود؛

اتمام 8 طرح آبیاری و زهکشی در حوزه کرخه سازمان آب و برق خوزستان

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۳۷۸

مدیر طرح و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی حوزه کرخه سازمان آب و برق خوزستان، از پیشرفت 90 درصدی 8 واحد شبکه آبیاری و زهکشی ارایض و جنت و بخشی از جنوب کرخه نور به وسعت 26 هزار و 580 هکتار در این حوزه خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، "فرشاد اسمعیل زاده" با اشاره به اینکه این طرح‌ها در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز تا خرداد ماه سال 96 به بهره برداری خواهند رسید، افزود: در حال حاضر به رغم مشکلات مالی و اعتباری طی سال‌های اخیر، تعداد 10 پروژه شامل سه رشته کانال انتقال دشت آزادگان قطعه 3 و 4 به طول 23 کیلومتر و دو رشته زهکش چمران و WMD  به طول 140 کیلومتر به مرحله اجرا رفته که این پروژه‌ها علاوه بر تأمین آب اراضی منطقه نقش مهمی در جمع‌آوری و انتقال زه‌آب بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: اتمام طرح‌های در دست اجرا، زیربنای بهره برداری بخش وسیعی از طرح‌های 550 هزار هکتاری موسوم به طرح مقام معظم رهبری فراهم خواهد شد.

مدیر طرح و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی حوزه کرخه سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: از مجموع اراضی حوزه کرخه، هم اکنون چندین پروژه تأمین و انتقال با وسعتی افزون بر 77 هزار و 850 هکتار به بهره برداری رسیده که در بهبود اشتغال و معیشت مردم، روند توسعه اقتصادی منطقه، حفظ تعادل زیست محیطی و توسعه اراضی کشاورزی نقش بسزایی داشته و موجب افزایش درآمد، پایبندی و عدم مهاجرت مرزنشینان شده است.

اسمعیل زاده اضافه کرد: سد تنظیمی انحرافی پای پل، آبگیر آزادگان، آبگیر چمران، ایستگاه پمپاژ کوثر و سیفون بزرگ کرخه، کانال‌های انتقال دشت آزادگان قطعه 1 و 2، کانال MC1، کانال کوثر، کانال شهید چمران و زهکش‌های CMD و EMD، شبکه‌های آبیاری و زهکشی دشت اوان، دوسالق، بخشی از ارایض، نواحی یک و دو دشت آزادگان، شبکه اصلی و درجه 2 کوثر (رضوان)، بخشی از جنوب کرخه نور و شبکه‌های حمیدیه، قدس و زمزم از جمله پروژه‌های بهره برداری شده در این حوزه به شمار می‌آید.

طرح کرخه حد فاصل سد تنظیمی کرخه و تالاب هورالعظیم شامل 310 هزار هکتار اراضی ناخالص کشاورزی است که بخش‌ها و شهرستان‌های شوش، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، هویزه، رفیع و دشت آزادگان در خوزستان را در بر می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز