خبرگزاری کار ایران

سفیر هند:

تمام شایعات در مورد برنج هندی کذب است

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۶۲۴

سفیر هندوستان گفت: یکی از عمده‌ترین محصولات صادراتی هند به ایران برنج است و ما علاقه داریم که علاوه بر برنج دیگر محصولات کشاورزی را به ایران صادر کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ظهر امروز سفارت هندوستان در ایران در برنامه‌ای بر اهمیت مراودات تجاری ایران و کشور مطبوع خود تاکید کرد.

سوراب کومار سفیر این کشور در تهران گفت: کشور من با بیشتر کشورهای جهان مراوده تجاری دارد اما برای دهلی، تهران از جایگاه مهمی برخوردار است. سفر سال گذشته نخست وزیر هند به ایران در جهت بالا بردن سطح تجارت دو کشور بوده است و ما منتظر هستیم تا آقای روحانی نیز به دهلی سفر کند.

وی ادامه داد: هند تمایل دارد که در ایران سرمایه‌گذاری کند و چابهار یکی از نقاطی است که ما به دنبال حضور در آنجا هستیم و تاکنون مذاکرات خوبی را انجام داده‌ایم، در حال حاضر سطح تجارت دو کشور 10 میلیارد دلار است و امیدواریم در سال آینده این رقم به 20 میلیارد دلار برسد.

کومار تصریح کرد: یکی از عمده‌ترین محصولات صادراتی هند به ایران برنج است و ما علاقه داریم که علاوه بر برنج دیگر محصولات کشاورزی را نیز به ایران صادر کنیم. هر چند در این مدت شایعاتی علیه برنج هندی به وجود آمده که همه آنها از اساس کذب است و محصولات هندی همگی دارای استانداردهای جهانی است. ما هزار میلیارد تن در سال، تولید برنج داریم که 4 میلیارد تن آن باسماتی است و به 130 کشور جهان صادر می‌شود. باسماتی پوستا از برنج‌هایی است که محبوب مردم ایران است.

وی ادامه داد: ما به کیفیت این برنج شک نداریم و اصرار داریم کیفیت برنجی که به ایران صادر می‌شود از نظر بهداشتی چک شود و مطابق استانداردهای جهانی باشد. میزان آرسنیک برنج‌های هندی پایین‌تر از حد استاندار است و ما برای این منظور سرمایه‌گذاری‌های زیادی چه در بخش کشت و چه در بخش ماشین آلات انجام دادیم.

هند در دوران تحریم‌ها امنیت غذایی ایران را تامین کرد

در ادامه این برنامه رئیس هیئت مدیره انجمن وارد کنندگان برنج با اشاره به ممنوعیت واردات این کالا به کشور در سال گذشته گفت: با اجرای این قانون ما شاهد افزایش قیمت برنج ایرانی بودیم و در حالی که برنج دومین منبع غذایی ایرانیان است بسیاری از خانواده‌ها به دلیل قیمت بالای آن مجبور شدند که مصرف آن را پایین بیاورند.

وی ادامه داد: اکنون با رفع این مانع انتظار ما از صادرکنندگان برنج به ایران و کشورهای آنها این است که در معامله با ایران به فکر معادله برد – برد باشند و برای سرمایه‌گذاری در مرحله برداشت و کاشت در ایران برنامه ارائه دهند.

به‌حق ادامه داد: همه ساله در مقطع کاشت ، شاهد افزایش قیمت برنج هستیم که می‌توانیم با مدیریت از حضور افراد سودجو در بازار جلوگیری کنیم و از طرف دیگر با استفاده از کارشناسان تایید در دروازه‌های گمرک کشور کیفیت برنج‌ها را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: ما در نظر داریم با دعوت از کارشناسان سازمان غذا و دارو و نمایندگان مجلس از روند تولید برنج در تمام مراحل درکشور هندوستان بازدید به عمل آید و با برگزاری نمایشگاهی در تهران این محصول را به مردم معرفی کنیم و امیدواریم همان گونه که هند در دوران تحریم‌ها امنیت غذایی ایران را تامین کرد اکنون نیز سطح همکاری دو کشور بالا برود.

تلاش برای ارتقا کیفیت برنج هندی

سوشی جن، قائم انجمن صادرکنندگان برنج گفت: تمام صادرکنندگان برنج به کشورهای مختلف در هند از سازمان‌های بین المللی تاییدیه دارند و تمام استانداردهای لازم را کسب کرده‌اند.

سوشی جن ادامه داد: دانشمندان هندی هر روز در تلاش هستند که کیفیت برنج را از اولین مرحله تا آخرین آن بالا ببرند. بازار برنج باسماتی ایران برای ما مهم است و می‌خواهیم ان را تقویت کنیم ما تا به امروز چند مذاکره خوب با افراد مختلف در ایران داشتیم و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند ضمن آنکه تلاش داریم شایعاتی که مربوط به کیفیت برنج هندی است را خنثی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز