خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در آیین افتتاح مجتمع آب‌رسانی کهمان:

تامین آب مورد نیاز 50 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی لرستان/ طرح‌های آب‌رسانی روستایی از طرح‌های اولویت‌دار وزارت نیرو است

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۲۸۸

امسال تاکنون 1100 روستا به جمع روستاهای بهره‌مند از شبکه آب‌رسانی اضافه شده و در دهه فجرامسال نیز 870 روستا نیز به این تعداد افزوده خواهد شد.

به‌گزارش ایلنا، "حمید چیت‌چیان" امروز در آیین افتتاح مجتمع آب‌رسانی کهمان با بیان اینکه شبکه‌های آبیاری و زهکشی در سطح استان لرستان و تصفیه‌خانه‌های آب و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در حال اجرا است، اظهار داشت: وزارت نیرو دو خدمت حیاتی تأمین آب و برق را انجام می‌دهد که یک مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش خدمتگذاران مردم در صنعت آب و برق است و فعالیت‌های گسترده‌ای در تمام کشور انجام می‌دهند که استان لرستان هم نه‌فقط مستثنی نیست؛ بلکه از استان‌هایی است که در سطح  بسیار وسیعی این فعالیت‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های تامین آب شرب روستاها در کشور افزود: طرح‌های آب‌رسانی روستایی از طرح‌های اولویت‌دار وزارت نیرو است و امسال تاکنون 1100 روستا به جمع روستاهای بهره‌مند از شبکه آب‌رسانی اضافه شده و در دهه فجرامسال نیز 870 روستا نیز به این تعداد افزوده خواهد شد.

سدسازی، اجرای شبکه‌های آبیاری و زهشکی که آب به‌صورت تنظیم‌شده و به‌موقع در اختیار کشاورزان قرار  بگیرد، اجرای طرح‌های آب‌رسانی برای شهرها و روستاها، اجرای تصفیه‌خانه‌ها، اجرای شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب که از مسائل بسیار مهم برای سلامتی، بهداشت و محیط‌زیست جامعه است، تولید، انتقال و توزیع برق همه فعالیت‌هایی است که در سطح بسیار گسترده‌ای در استان لرستان در حال اجرا است.

وزیر نیرو با بیان اینکه تصفیه‌خانه‌های آب و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در سطح استان در حال اجرا است، عنوان کرد: در طول دولت یازدهم سه سد بزرگ در استان لرستان به اتمام رسیده و در دست بهره‌برداری است.

وی به اجرای سد کمندان، سد شهید بروجردی، سد آبسرده، سد بختیاری و سد تنگ معشوره اشاره و بیان کرد: سد رودبار آبگیری شده و سال آینده نیروگاه آن افتتاح می‌شود؛ شش هزار و 500 میلیارد تومان نیز برای سد بختیاری لرستان نیاز است و در حال حاضر این سد 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

چیت‌چیان با اشاره به اینکه کار بسیار اساسی در زمینهٔ سدسازی در استان انجام می‌شود، تصریح کرد: اقدامات مقدماتی سد معشوره نیز انجام و کار حفر تونل و جاده‌های دسترسی آن نیز اجرایی شده است و به‌زودی با تمام ظرفیت کار اجرایی سد معشوره ادامه پیدا می‌کند و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز