خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های پرورش آبزیان در گفت‌وگو با ایلنا:

تعاونی بخش زینتی اقتصاد نیست/ در بودجه امسال به تعاونی‌ها توجه نشد

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۳۹۱

مدیرعامل اتحادیه آبزیان گفت: باید برای بهبود عملکرد تعاونی بازنگری جدی در سیاست‌های نظارتی و تسهیلاتی، به ویژه در سطح روستا و کشاورزی بوجود بیاید این در حالی است که در بودجه سال 96 که در مجلس در حال بررسی است به بخش تعاون توجه نشده است.

ارسلان قاسمی-مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران- در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در رابطه با وضعیت تعاونی ها بیان داشت: تجربه کشورهای توسعه یافته نشان می‌دهد تعاونی ها بهترین سازمان هایی هستند که موفق شده اند اسباب تجمع نیروهای پراکنده و متفرق و در عین حال با استعداد و با انگیزه را فراهم سازد.

او افزود: بخش تعاون توانایی حل مشکلات اقتصاد روستایی و کشاورزی را دارد، اما برخی عوامل مانع پیشرفت کار آنها می شوند، در این بخش ضعف سیاستگذاری ملی و منطقه ای وجود دارد و مسئولین اهمیت این بخش را فراموش کرده اند. باید برای بهبود عملکرد تعاونی بازنگری جدی در سیاستهای نظارتی و تسهیلاتی، به ویژه در سطح روستا و کشاورزی بوجود بیاید این در حالی است که در برنامه بودجه که در مجلس در حال بررسی است به بخش تعاون توجه نشده است.

مدیرعامل اتحادیه آبزیان در ادامه تاکید کرد: در بودجه اسم نهادهای عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی مطرح شده است اما اسمی از تعاونی ها به میان نیامده است حتی اگر مذاکراتی که در مجلس صورت می گیرد را دنبال کنید متوجه خواهید شد که به این بخش بها داده نشده است و مشخص نیست که این مساله از این تفکر که تعاونی بخش زینتی اقتصاد است سرچشمه می گیرد یا خیر.

او افزود: این مساله باید اصلاح شود و صدای تعاونی ها باید به گوش نمایندگان برسد چون تعاون بخش زینتی اقتصاد نیست و طبق اصل 43 قانون اساسی تعاون باید بخش عمده اقتصاد باشد و باید نگاه به این بخش را تغییر داد.در جاهایی که امور به بخش های خصوصی واگذار شده خبری از تعاونی ها نیست و نیاز به بازنگری دارد و از رییس مجلس انتظار داریم که به این مساله رسیدگی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز