خبرگزاری کار ایران

عضو اتحادیه دامداران در گفت‌وگو با ایلنا:

گرانی گوشت نتیجه مدیریت دولتی است/ صدور مجوز صادرات علی‌رغم نیاز داخلی

مدیرعامل سابق اتحادیه دامداران گفت: در نتیجه مدیریت دولتی شاهد هستیم امروز در حالی که نیاز بازار داخلی بالاست است آقایان در حال صادرات گوشت هستند.

عضو اتحادیه دامداران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در رابطه با گرانی اخیر گوشت قرمز که به سبب افزایش صادرات دام صورت گرفته است، اظهار داشت: وقتی کاری بدون برنامه باشد و به صورت لحظه‌ای تصمیم گیری شود نتیجه این می شود که امروز مردم مجبور هستند برای اینکه بازار صادرات رونق پیدا کند،  گوشت را گران‌تر بخرند.

 سلطانی ادامه داد: امروز حتی گوشت‌هایی که از قدیم و با نرخ‌های قبل خریداری شده بود با نرخ جدید به فروش می‌رسد و برخی از مسولین برای فرار از مسئولیت خود اعلام می‌کنند دلار گران شده یا صادرات افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل سابق اتحادیه دامداران اظهار داشت: در زمانی که من مسئولیت داشتم، سه مرتبه طرح تامین گوشت قرمز از منابع داخلی را به وزارتخانه ارائه کردم. در این طرح تمام امور از قبیل واردات و صادرات در اختیار اتحادیه قرار می‌گرفت و مسئولیت تنظیم بازار به عهده اتحادیه ها قرار داده می شد تا جلوی هرگونه رانتی گرفته شود.

 وی تصریح کرد: اکنون با وضعیت موجود برای برخی افراد رانت به وجود آمده و وارد کنندگان و صادرکنندگان در این بین بیشترین سود را می برند و در واقع فقط دامدار  متضرر می‌شود.

 سلطانی ادامه داد: این که دولت در امور اتحادیه‌ها دخالت کند در هیچ کجای دنیا کار پسندیده‌ای نیست. نتیجه دخالت دولت در  امور  باعث به وجود آوردن این اتفاقات شده است. وقتی گوشت در ایام عید قربان ناگهان 20 درصد قیمت افزایش پیدا می کند و فردای عید قیمت ها دوباره ارزان می شود این نشان از مدیریت غلط دولت دارد.

وی تصریح کرد: درحالی که سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و رهبر انقلاب تاکید بر واگذاری امور به بخش خصوصی و مردم دارند برخی به دلیل رانت  حاضر به تن دادن به این امر نیستند. در نتیجه مدیریت دولتی شاهد هستیم  امروز در حالی که  نیاز بازار داخلی بالاست است آقایان در حال صادرات گوشت هستند.

کد خبر : ۴۴۴۱۰۴