خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت:

طوری عمل می‌کنیم که با کسری بودجه مواجه نشویم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۴۰

دولت تدبیر و امید تا یک راه منطقی و مثبتی که در بردارنده منافع همه ایرانیان نباشد پیدا نکند، امکان ندارد چیزی را تغییر دهد از جمله هدفمند کردن یارانه‌ها که بسیار مهم است.

ایلنا: سخنگوی دولت گفت: تا پایان سال طوری عمل می‌کنیم تا با کسری بودجه مواجه نشویم.

به گزارش ایلنا، نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت به دو برابر کردن رقم یارانه‌ها و مابه التفاوت کالاهای اساسی به ویژه گندم اشاره کرد و افزود: برای اینکه قیمت کالاهای اساسی مشخص شده بویژه گندم افزایش پیدا نکند باید مابه التفاوت نرخ قبلی را ۱۲۲۶ تومان بود با رقم فعلی ۲۴۷۷ است دولت به عنوان یارانه پرداخت کند.

وی با بیان اینکه هر چند در بودجه سال ۹۲ و اصلاحیه سقف بودجه تقلیل پیدا کرد اما دو کار مهم به انجام رسید، افزود: یکی این بود رقم مربوط به ردیف یارانه‌ها و مابه التفاوت‌ها به دو برابر افزایش پیدا کرد و از سوی دیگر مبالغی که برای پیش پرداخت طرح‌های فاینانس نیز است تا حد ۲۵ میلیارد دلار تأمین شد که ۹ میلیارد دلار طرح‌های فاینال ظرف روزهای آینده فعال خواهد شد.

نوبخت خاطر نشان کرد: تا پایان سال طوری عمل می‌کنیم تا با کسری بودجه مواجه نشویم.

سخنگوی دولت همچنین به اجرایی شدن اصل ۴۴ اشاره کرد و افزود: براساس این اصل دولت باید از جایگاه تصدی‌گری خارج شود و حتی مدیریت را به بخش غیردولتی واگذار کند و خود در جایگاه سیاست‌گذاری باشد.

وی یادآور شد: اما عملکرد واگذاری‌ها در گذشته نشان می‌دهد که بخشی از آن‌ها به بخش خصوصی صورت نگرفته است.

سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه باید این واگذاری‌ها با قوت ادامه پیدا کند، افزود: اما واگذاری نباید به بخش شبه دولتی و بلکه باید به بخش خصوصی واگذار شود.

نوبخت در پاسخ به سؤالی در مورد سرنوشت حذف سه دهک بالای جامعه از پرداخت یارانه گفت: دولت تدبیر و امید تا یک راه منطقی و مثبتی که در بردارنده منافع همه ایرانیان نباشد پیدا نکند، امکان ندارد چیزی را تغییر دهد از جمله هدفمند کردن یارانه‌ها که بسیار مهم است.

سخنگوی دولت، هدفمند کردن یارانه‌ها را با همه آحاد مردم مرتبط دانست و افزود: به همین دلیل کارگاه‌های مختلفی مشغول بررسی است و امروز بعدازظهر نیز ستاد هدفمندی یارانه‌ها تشکیل جلسه می‌دهد و بعد از رسیدن به جمع بندی کامل در این زمینه اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه معتقدیم نباید برای مردم دغدغه ایجاد کنیم افزود: در کارگروه‌ها بهترین راهکار‌ها برای استفاده از منابع اتخاذ خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز