خبرگزاری کار ایران

سرویس دریافت عوارض الکترونیکی خروج از کشور آزمایشی در حال انجام است

معاون سازمان فناوری اطلاعات از اجرای طرح پرداخت عوارض خروج از کشور به شکل الکترونیکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا باقری اصل  در نشست خبری که به منظور تشریح خدمات دولت الکترونیک در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۶ برگزار شد بیان داشت: اکنون شرایط به گونه‌ای است که بسیاری سرویس‌های ارائه شده در دنیا با فاصله زمانی کم در ایران هم ارائه شده و در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.به تدریج دستگاه‌های اجرایی مختلف درحال اتصال به مرکز ملی تبادل اطلاعات هستند و بدین ترتیب تمامی سرویس‌های پایه پستی، ثبت احوال، استعلام‌های مربوط به سازمان مدیریت، برخی سرویس‌های بیمه، سرویس‌های پایه وزارت بهداشت به این بخش متصل شده و مواردی مانند سرویس‌های بانک مرکزی و سرویس‌های حوزه ناجا درحال اتصال هستند.

او در ادامه گفت: دستگاه های اجرایی ملزم شده اند تا شناسنامه خدمات الکترونیک و سطح الکترونیکی و بلوغ هر خدمت را در نمایشگاه الکامپ عرضه کنند. بخش قابل توجهی از دستگاه‌هایی که ملزم به ارائه خدمات دولت الکترونیک هستند در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

معاون سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: در این نمایشگاه 50 سرویس برتر در بستر شبکه ملی اطلاعات در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.در راستای حمایت و توانمندسازی کسب و کارهای نو امسال بخش ویژه ای در نمایشگاه الکامپ به این شرکت ها اختصاص یافته است.

معاون سازمان فناوری اطلاعات همچنین به ارائه سرویس‌هایی بر پایه شکل گیری و فعالیت شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و افزود: یکی از سرویس هایی که هم اکنون به صورت آزمایشی در حال انجام است و در فرودگاه امام خمینی (ره) مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفته سرویس دریافت عوارض الکترونیکی خروج از کشور است که در صورت موفقیت تا یک ماه آینده به صورت سراسری اجرایی می شود.

وی در عین حال از همکاری نیروی انتظامی در انجام این طرح خبر داد و افزود: بر این اساس افراد می‌توانند با ارائه شماره گذرنامه و شماره ملی از طریق موبایل عوارض خروج از کشور را پرداخت کنند.

باقری اصل همچنین اظهار کرد: این سرویس امکانی  فراهم می کند که افراد برای خروج از کشور از هر درگاهی از جمله موبایل و اینترنت بتواند در بستر شبکه ملی اطلاعات عوارض خود را پرداخت کند و دیگر نیازی به پرداخت دستی، عوارض خروج از طریق بانک ها نداشته باشند.

کد خبر : ۴۳۶۵۸۳