خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی مطرح کرد؛

ارایه خدمات به مردم در روزهای پایانی سال و عید نوروز

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۰۵۱

برای عدم بروز نارسایی در ارایه خدمات به مردم در ایام پایانی سال، ظرفیت سازی ها در طول سال در سیستم بانکی کشور انجام می شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی از آماده شده سیستم بانکی کشور برای ارایه خدمات به مردم در روزهای پایانی سال و عید نوروز خبر داد.

به گزارش ایلنا، ناصر حکیمی در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان آنکه، هر ساله اقدامات لازم برای مقابله با حجم انبوه مراجعه مشتریان برای روزهای پایانی سال انجام می شود، افزود: برای عدم بروز نارسایی در ارایه خدمات به مردم در این زمان، ظرفیت سازی ها در طول سال در سیستم بانکی کشور انجام می شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی ادامه داد: همچنین قرار است کشیک ۲۴ ساعته در طول اسفند ماه و روزهای اول عید در بانک ها برقرار شود تا در صورت بروز مشکل آنها رفع شوند.

وی در خصوص وضعیت بانکداری الکترونیک در بانک های خصوصی و دولتی، گفت: برخی از بانک های دولتی مانند بانک ملی در سایز بزرگ فعال هستند و بسیاری از شعب آنها تنها به دلیل ارایه خدمات عمومی در حال فعالیت هستند و اداره کردن این شبکه با بانک خصوصی بسیار متفاوت است.

حکیمی خاطرنشان کرد: طبیعی است که فعالیت بانکداری الکترونیک در بانک های بزرگ دولتی نسبت به بانک های خصوصی که کوچک ترند، بسیار سخت تر است.

این مقام مسوول در بانک مرکزی تصریح کرد: بانک های خصوصی و دولتی در زمینه بانکداری الکترونیک را نمی توان با یکدیگر مقایسه کرد اما واقعیت این است که بانک ها حداکثر تلاش خود را در این زمینه انجام می دهند.

وی ادامه داد: نمی توان گفت که بانکی به دلیل دولتی بودن در بخش بانکداری الکترونیک عقب است و یا بانکی به دلیل خصوصی بودن در بانکداری الکترونیک پیش رو است زیرا وضعیت برخی از بانک های خصوصی در بانکداری الکترونیک رضایت بخش نیست و این در حالی است که برخی از بانک های دولتی و یا اصل ۴۴ در بخش بانکداری الکترونیکی به خوبی عمل کرده اند.

به گفته وی، وضعیت بانکداری الکترونیک در بانک ها براساس مدیریت بانک ها است و وضعیت بانکداری الکترونیک در بانک ها ارتباطی به خصوصی یا دولتی بودن آنها ندارد.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی اظهار داشت: عملیات کارمزدی بانک ها در ایران برخلاف همه دنیا که به شدت درآمدزا است، درآمدی ندارد.

وی با بیان اینکه بانک ها در سراسر دنیا در بخش عملیات سر به سر هستند و سود را از کارمزدها دریافت می کنند، ادامه داد: این درحالی است که در ایران براساس محاسبات انجام شده در بخش بانکداری الکترونیک درآمد بانک ها از محل کارمزد حتی به ۱۰ درصد هزینه ها نیز نمی رسد.

حکیمی با بیان اینکه نسبت کارمزدها به هزینه ها کمتر از ۱۰ درصد است، گفت: براساس استانداردهای جهانی بانک ها نه تنها باید هزینه کرد بلکه باید سود نیز دریافت کنند.

وی در پایان در خصوص وضعیت تراکنش های بانکی در سال در جاری نیز، تصریح کرد: شاپرک ۱۲ میلیارد تراکنش را از ابتدای سال تاکنون رد کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز