خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بیمه مرکزی اعلام کرد:

حضور 4 شرکت خارجی در بیمه ایران

asdasd
کد خبر : ۳۸۸۸۰۷

مدیرعامل بیمه مرکزی با بیان اینکه چهار شرکت بیمه خارجی برای حضور در این حوزه با ما مکاتباتی داشته‌اند،گفت: برجام توانسته تاثیرات کاملاً محسوسی در صنعت بیمه کشور داشته باشد و امیدواریم ظرف هفته‌های آینده نیز با حضور شرکت‌های خارجی در این حوزه این بخش از اقتصاد کشور توسعه بیشتری بیابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نهمین دوره نمایشگاه بورس، بانک و بیمه رئیس بیمه مرکزی با بیان اینکه بیمه یکی از ارکان‌ مجموعه‌های مالی کشور است، گفت: در سال‌های اخیر آن طور که بازار پول رشد کرده بیمه نتوانسته جهش خاصی داشته باشد و این نوع نشست‌ها می‌‌تواند به توسعه بیمه کشور کمک کند.

همتی ادامه داد: تجمیع ریسک‌ها در زندگی‌های اجتماعی و اقتصادی مردم چه در داخل و چه در خارج سبب شده که امروز بیمه نقش تاثیرگذاری در تمام ابعاد زندگی ایرانیان داشته باشد اما در حال حاضر متاسفانه نقش بیمه در بازار سرمایه کمتر از 10 درصد ارزش افزوده است. این در حالی است که در کشورهای پیشرفته ثلث ارزش افزوده بازارهای مالی در اختیار بیمه است که این رقم در آمریکا چشمگیرتر است.

همتی تصریح کرد: ما اگر بتوانیم نقش بیمه را در کشور بازآفرینی کنیم از فشار مالی که در بلندمدت بر دوش بانک‌ها خواهد بود کم خواهیم کرد.

وی افزود: امروز سرمایه، بیمه و بانک باید اقتصاد کشور را به سمت توسعه هدایت کنند و باید برای رسیدن به این هدف یک کمیته هماهنگی داشته باشیم و در آینده نیز می‌توانیم بحث بازار یکپارچه مالی را پیگیری کنیم.

مدیرعامل بیمه بانک مرکزی در خصوص دوران پسابرجام در این صنعت اظهار داشت: اقداماتی که پس از برجام برای سرمایه‌گذاری در این حوزه صورت گرفت نشان از این دارد که بیمه کشور از ظرفیت خوبی برخوردار است. اکنون در کشور 30 شرکت بیمه مشغول فعالیت هستند و سه شرکت نیز در انتظار مجوز و در همین مدت چهار شرکت بیمه خارجی برای حضور در این حوزه با ما مکاتباتی داشته‌اند. مطابق قانون شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند مالک  49 درصد از سهام شرکت‌های بیمه‌ای باشند و در داخل کشور نمایندگی کسب کنند.

وی ادامه داد: از دیگر اتفاقات مثبت پس از برجام بیمه نفتکش‌ها بوده که تقریباً اکنون این مشکل حل شده است و بیمه‌های BMI توسط شرکت‌های اروپایی انجام می‌شود. روز گذشته نیز ما توانستیم مجموعه خوبی از بیمه‌های اتکایی از کشورهای اروپایی دریافت کنیم.  برجام توانسته تاثیرات کاملاً محسوسی در صنعت بیمه کشور داشته باشد و امیدواریم ظرف هفته‌های آینده نیز با حضور شرکت‌های خارجی در این حوزه این بخش از اقتصاد کشور توسعه بیشتری بیابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز