خبرگزاری کار ایران

بازی سازان ایرانی خود را دست کم گرفته اند/نقش سرمایه‌گذار خصوصی در صنعت اپلیکیشن کم‌رنگ است

یکی از فعالان صنعت اپلیکیشن و موبایل در ایران یکی ازمشکلات صنعت بازی سازی در کشور را بازی سازانی عنوان کرد که خودشان را دست‌کم گرفته‌اند.

امیر حسین فصیحی-یکی از فعالان صنعت اپلیکیشن-درگفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت صنعت بازی سازی درکشور بیان داشت: در حوزه موبایل و بازی‌های موبایلی پیشرفت‌های خوبی به‌وجود آمده است تا جایی که می توان نام صنعت بر آن نهاد این صنعت، صنعت سختی است، ریسک بالایی دارد و بازی‌سازی هم بسیار تخصصی و هزینه‌بر است.

او افزود: بخشی از بازی‌سازان ما به کپی کردن ایده‌ها و بازی‌های خارجی روی آورده‌اند که تاحدی هم جواب می‌دهد؛ اما این رویکرد موقتی است و نمی‌توان در طولانی مدت روی آن حساب کرد، اهمیت دادن به نوآوری و طراحی بازی اهمیت بسزایی دارد، چرا که همه تیم‌ها در ایران مستقل به‌حساب می‌آیند و در صنعت جهانی، تیم مستقل، تیمی است که کار خلاق و جدید انجام دهد.

فصیحی با تاکید بر اینکه بازی‌سازان ایرانی باید به خلاقیت اهمیت دهند بیان داشت: طراحی و گیم‌پلی بازی حرف اول را در بازی‌های خلاق می‌زند،صنعت بازی کشور ما پیشرفت نمی‌کند مگر آنکه مدیرانی داشته باشد که تسلط به بازی و بازی‌سازی داشته باشند.

این فعال صنعت اپلیکیشن در ادامه گفت: شاید یکی از مشکلات این حوزه بازی‌سازان هستند که خودشان را دست‌کم گرفته‌اند. بعضی از آنها بیش از آنکه درگیر کار شوند به دنبال مسائل حاشیه‌ای هستند و بعضی از مواقع تنها منتظر این هستند که دستی از بالا آمده و همه مسائل را برای آن‌ها حل و فصل کند؛اما حقیقت این است که تیم‌ها باید روی کار و بازی‌سازی خود تمرکز کنند. ما تاکنون با افراد زیادی کار کرده‌ایم و همیشه از این میان، افرادی موفق شده‌اند که بدون حاشیه به دنبال کار کردن بوده و خواسته‌اند در کار خودشان بهترین باشند. این روحیه هم باعث پیشرفت افراد شده و هم کیفیت کار تیم را بهبود می‌بخشد.

او در پایان تاکید کرد که در حال حاضر با توجه به سن کم این صنعت، در اغلب نیازهای صنعت بازی‌سازی از جمله آموزش، نیروی انسانی، بازار و غیره پیشرفت خوبی داشته‌ایم و البته در این بین جای سرمایه‌گذاری خصوصی در بازی‌سازی کشورکم‌رنگ است.

 

کد خبر : ۳۸۵۲۱۴