خبرگزاری کار ایران

محمود اسلامیان:

اجازه تحمیل فشارهای سیاسی به صندوق‌ بازنشستگی را نداده‌ایم

محمود اسلامیان گفت: اجازه تحمیل فشارهای سیاسی به صندوق بازنشستگی را نداده‌ایم و نخواهیم داد. هرچند برخی از نمایندگان مجلس تقاضای استخدام‌های سفارشی داشتند اما ما امانت‌دار مردم هستیم و باید از این حوزه نهایت مراقبت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در همایش چشم‌انداز اقتصاد ایران که با حضور وزیر کار و جمعی از اقتصاددانان در کتابخانه ملی برگزار شد با اشاره به ساختار اقتصادی صندوق بازنشستگی طی یکسال گذشته گفت: این صندوق به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در مسیر درست قرار گرفته است و امیدواریم به لحاظ ساختاری هم حرکت مان رو به جلو باشد.

وی افزود: هم‌افزایی در هلدینگ‌ها ضروری است و فعالیت‌ها باید همسو باشند. در صورتی که فعالیت‌ها متمرکز شوند هم‌افزایی در صندوق رشد می‌کند. علی‌رغم مشکلاتی که در زمینه سودآوری شرکت‌ها سال گذشته وجود داشت هر سال بین 30 تا 35 درصد رشد را تجربه کردیم و امیدواریم در صندوق بازنشستگی نگرانی‌ها برطرف شود.

وی افزود: هم اینک کشور دارای پتانسیل‌های بالقوه بسیار بالایی است در حالی که در کل منطقه و در مرزهای ما آشوب وجود دارد، ایران در امنیت بالایی به سر می‌برد.

وی افزود: انتظار می‌رود در این کشور باثبات که افراد موفقی نیز در آن فعالیت می کنند از این شرایط اقتصادی کنونی به زودی خارج شویم.

دارایی 20 هزار میلیارد تومانی صندوق بازنشستگی

وی با طرح این پرسش که با دارایی 20 هزار میلیارد تومانی صندوق بازنشستگی، خروجی ما چه بوده است؟ ، افزود: برای مدیری که بین 300 تا 400 میلیارد دارایی و سرمایه دارد اما چند هزار میلیارد بدهی بانکی نیز در کنار آن دارد شرایط سخت است. تمرکز بر روی شرکت‌هایی که بدهی بانکی با سود بالا دارند موجب شده تا مدیران در چنبره بانک‌ها گرفتار شوند.

وی گفت: خوشبختانه کشورهای خارجی علاقه‌مند به حضور در بازار ایران هستند و ما نیز موفق شدیم اخیرا شرکتی را در لندن به ثبت برسانیم و چندین پروژه دیگر در دست داریم که تا نهایی شدن آنرا رسانه‌ای نخواهیم کرد. ما با بیمه‌های بزرگ دنیا و صنایع هوایی در حال مذاکره هستیم.

وی گفت: حل مسئله برجام و عبور کشور از بحران‌ها موقعیت را تغییر داده و باید بتوان از فرصت‌های به وجود آمده استفاده کرد. هم‌اینک عمده سرمایه‌ها در کشور نقدی بوده و شرکت‌هایی که از فاینانس نقدی استفاده کرده‌اند اندک هستند. هرچند هم‌اینک نیاز به تلاش بیشتر است تا در رشد صندوق شاهد اتفاقات بهتری باشیم. ما امانت‌دار 2.5 میلیون نفر از مردم کشوریم و باید با انتصاب مدیران پاک‌دست فساد را که در کشور که سیستماتیک شده، مهار کنیم. این که گفته شود چند میلیارد دلار بر باد رفت آسیب به اعتبار اجتماعی کشور می‌زند.

7 میلیون بیکار در کشور

اسلامیان با اشاره به بیکاری 7 میلیون نفر در کشور گفت: یکی از مشکلات کشور به کارگیری افراد فامیل نسبی و سببی در بخش‌های مختلف است.

وی گفت: اجازه تحمیل فشارهای سیاسی به صندوق بازنشستگی را نداده‌ایم و نخواهیم داد. هرچند برخی از نمایندگان مجلس تقاضای استخدام‌های سفارشی داشتند اما ما امانت‌دار مردم هستیم و باید از این حوزه نهایت مراقبت داشته باشیم.

وی در خاتمه با اشاره به زمین مینی‌سیتی و فرشته گفت: با کمک آقای جعفری دولت‌آبادی این دو زمین احقاق حقوق شده است.

کد خبر : ۳۷۶۴۶۶