خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

رشد ۹۳ درصدی در حوزه صادرات غیر نفتی استان لرستان رشد قابل توجهی است

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۸۲۶

استاندار لرستان گفت: هشت ماهه امسال بیش از ۱۰۳ میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به سال گذشته رشد ۹۳ درصدی در این زمینه داشتیم.

به گزارش عصر پنج شنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران افزود: تیرماه سال گذشته هیئت دولت و شورای عالی آمایش مصوبه ای برای لرستان تحت عنوان ایجاد بندر خشک تصویب کرد که بخش خصوصی باید این اقدام را عملیاتی کند.

وی اظهار داشت: حدود ۱۲۰ هکتار زمین برای ایجاد این بندر خشک اختصاص یافته است و مراحل واگذاری زمین به بخش خصوصی در حال طی شدن است.

بازوند تصریح کرد: ظرف مدت زمان یک ماه واگذاری این زمین به بخش خصوصی نهایی می شود و امیدواریم بخش خصوصی عملیات اجرایی آن را شروع کند.

وی با بیان اینکه این امر ماحصل تلاش مدیران و همچنین بخش خصوصی بود عنوان کرد: علیرغم اینکه ما در بازار شاهد رکود بودیم ولی رشد ۹۳ درصدی در حوزه صادرات غیر نفتی استان رشد قابل توجهی است.

*** ارائه راهکارهای فروش ۱۷۰ هزار تن سیب زمینی مازاد 

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به سیب زمینی مازادی که در لرستان وجود دارد اشاره کرد و گفت: در این زمینه ما شاهد ۱۷۰ هزار تن سیب زمینی مازاد در استان هستیم که در این زمینه سه راهکار خرید تضمینی، خرید امانی و صادرات آن در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت:  دولت یارانه ای برای صادر کنندگان سیب زمینی گذاشته است که ۱۵۰ تومان به ازای هر کیلو خرید به صادر کنندگان پرداخت می کند.

استاندار لرستان تصریح کرد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این زمینه مسئول شده اند که زمینه لازم برای صادرات سیب زمینی های مازاد استان را داشته باشد.

بازوند همچنین به برنامه سال ۹۵ در حوزه صادرات غیر نفتی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به بازار بکری که در عراق وجود دارد و ایران سالیانه حدود ۱۰ میلیارد دلار صادرات به این کشور دارد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم سهم قابل توجهی برای استان لرستان در سال آینده برای صادرات به لرستان اختصاص دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز