خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در گفت‌وگو با ایلنا:

بخش نظارت بانک مرکزی پیگیر رتبه‌بندی بانک‌هاست/ عرضه اسناد خزانه برای کاهش بدهی دولت

اصغر میرمحمدصادقی گفت: بخش نظارتی بانک مرکزی بر روی رتبه بندی بانک‌ها کار می‌کند که امیدواریم به نتیجه برسد.

سید اصغر میرمحمدصادقی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد اصلاح نظام بانکی اظهار داشت: اصلاح ساختار اداری و بانکی نیازمند چندین فاکتور است که برخی از فاکتور‌ها درونی و برخی دیگر بیرونی است و همه باید کمک کنند تا این اتفاق بیفتد زیرا این موضوع نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و به خصوص دولت است.

وی در پاسخ به این پرسش که برای کاهش بدهی‌های بانکی از طریق اوراق چه راهکاری وجود دارد؟ ، گفت: موضوع اوراق یک نوع تامین مالی برای کاهش بدهی ‌ها است. البته یک نوع اوراق بنام اوراق اسناد خزانه برای کاهش بدهی‌ها نیز وجود دارد که خوشبختانه ۲ سال است که در سیستم بانکی راه‌اندازی شده و زمانی که اسناد خزانه عرضه عمومی می‌شود در صورت عدم فروش، آن را به پیمانکاران می‌دهند که این خود تسویه بدهی محسوب می‌شود و پیمانکاران نیز اوراق را برای فروش به سیستم بانکی می‌برند.

وی افزود: در این پروسه هم پیمانکار منتفع می‌شود و هم سیستم بانکی و هم بدهی‌های دولت کاسته می‌شود و در کل این گونه ابزار‌ها به تسویه بدهی کمک می‌کند.

میرمحمد صادقی با بیان این که بخشی از مشکلات بانک‌ها مربوط به تحریم‌ها نیستند و موضوع فقدان رتبه‌بندی بانک‌ها در آن مطرح است، گفت: بخش نظارتی بانک مرکزی بر روی رتبه بندی بانک‌ها کار می‌کند که امیدواریم به نتیجه برسد.

کد خبر : ۳۶۷۷۵۳