خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات تشریح کرد:

اقدامات صندوق ضمانت صادرات برای گسترش روابط تجاری با روسیه

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: از آنجا که بازار روسیه شرایط پذیرش تولیدات ما را دارد، هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه تجارت و مسئولان این است که صادرات به این کشور را افزایش دهیم.

به گزارش ایلنا، سیدکمال سیدعلی، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات درباره روابط تجاری ایران و روسیه گفت: سیاست‌های دولت بر این مبناست که روابط تجاری با طرف‌های روسی افزایش پیدا کند. برقراری این ارتباطات در گرو راه‌اندازی خطوط اعتباری، برقراری سیستم کارگزاری بانکی و اعتبارسنجی مشتریان و پوشش خطوط اعتباری است که صندوق ضمانت صادرات در این رابطه تاکنون اقدامات مهمی انجام داده است.

وی توضیح داد: به همین منظور بانک صادرات با همتای خود قراردادی بسته و شرکت همتای صندوق ضمانت صادرات این کشور نیز برای پوشش اعتباری و همکاری‌های بیشتر قراردادی را با ما منعقد کرده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در رابطه با برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در مسکو و اهمیت حضور تجار و بازرگانان در آن ادامه داد: با توجه به پتانسیل بازار مواد غذایی، خشکبار و سایر محصولات خوراکی کشور برای صادرات و اهمیت آن برای بازار روسیه قراردادهایی منعقد شده است تا تجار، بازرگانان، صادرکنندگان و واردکنندگان در این نمایشگاه حضور پیدا کنند تا اهداف تجاری کشور به عزمی جدی‌تر و با رونقی بیشتر دنبال شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات همچنین گفت: از آنجا که بازار روسیه شرایط پذیرش تولیدات ما را دارد، هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه تجارت و مسئولان این است که صادرات به این کشور را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: اما متاسفانه مشکلات سیستم بانکی و ضعف آن در ایجاد روابط، منجر شده که بازرگانان و تجار دو کشور کمتر از همدیگر شناخت حاصل کنند به همین دلیل صندوق ضمانت صادرات با هدف معرفی تجار دو کشور به همدیگر سعی در تسهیل روابط بانکی کرده است.

سیدعلی همچنین گفت: صندوق ضمانت صادرات بدون اینکه منتظر درخواست یا پیشنهادی از سوی خریداران باشد، خود به این کار اقدام کرده و به اعتبارسنجی مشتریان و شرکت‌ها پرداخته و سقف اعتبار را روشن کرده است.

کد خبر : ۳۶۶۸۵۴