خبرگزاری کار ایران

حجتی:

گرانی برنج ربطی به این سازمان ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۴۶۲

اگر در بازار داخلی گرانفروشی می‌شود مسئولیت آن با وزارت جهاد کشاورزی نیست بلکه ما مسئولیت داریم که اقدام به تنظیم تراز میان تولید و واردات و تقاضا کنیم.

به گزارش خبر ایلنا محمود حجتی امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افزایش تولید گندم در سال گذشته و صفر شدن واردات این محصول مصداق عملی اقتصاد مقاومتی است که در وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است. 

وی افزود: در تولید شکر نیز سال گذشته شاهد افزایش تولید بوده‌ایم که این امر نیز برای خوداتکایی در تولید و در چارچوب اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود با اشاره  به دیگر اقدامات این وزارتخانه برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و مصرف آب از دیگر مصادیق انجام شده برای اقتصاد مقاومتی است.

حجتی تصریح کرد: در ارتباط با واردات کشور ما تجربه زیادی دارد اما این وضعیت درباره صادرات کمتر است که این موضوع ناشی از مسائل مختلفی مانند بازاریابی، رقابت در سطح بین‌المللی است که در این ارتباط نیازمند کار جدی هستیم.

وی تاکید کرد: دولت در ارتباط محصولاتی که اضافه تولید داریم یارانه صادراتی باید مدنظر داشته باشد که به خاطر محدودیت‌های موجود نتوانسته‌ایم منابع صادراتی را تامین کنیم اما امیدواریم براساس پیش‌بینی هزار میلیارد تومان برای صادرات در سال جاری شرایط خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی فراهم کنیم.

وی یادآور شد: در صورت تخصیص این مبلغ توسط دولت امیدواریم محصولاتی که کشاورزان تولید می‌کنند اما بازاری برای آن وجود ندارد صادر شود.

* مسئولیت گرانفروشی برنج با وزارت جهاد کشاورزی نیست

مقام مسئول وزارت جهاد کشاورزی در خصوص افزایش قیمت برنج در هفته‌های اخیر نیز گفت: اگر در بازار داخلی گرانفروشی می‌شود مسئولیت آن با وزارت جهاد کشاورزی نیست بلکه ما مسئولیت داریم که اقدام به تنظیم تراز میان تولید و واردات و تقاضا کنیم.

حجتی تاکید کرد: تقاضای برنج در کشور ما حدود 3 میلیون تن است که بیش از دو میلیون تن آن در داخل تولید می‌شود و نیازمند واردات 800 هزار تن برنج هستیم که مسئولیت ما تنظیم این تراز است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال صادرات برنج به روسیه گفت: برنج ایران به روسیه صادر نمی‌شود.

* بررسی خسارت کشاورزان مناطق سیل‌دیده در ستاد حوادث استانها

حجتی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه برای جبران خسارت کشاورزان آسیب‌دیده چه اقداماتی صورت خواهد گرفت و دامدارانی که دام خود را  از دست داده‌اند چه وضعیتی خواهند داشت گفت: بارش باران باعث می‌شود که مردم و دامداران امیدوار بوده و مراتع سبز‌تر می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط با خسارت دامداران و بازار مصرف گفت: در صورتی که در بازار نارسایی مشاهده شود ذخایر گوشت سردخانه‌ها به بازار عرضه می‌شود تا بتوانیم بازار را حفظ کنیم.

حجتی در خصوص خسارت دامداران نیز گفت: سیل باعث شده که برای دامداران و کشاورزان خساراتی ایجاد شود که این موضوع در ستاد حوادث استانها مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه در ستاد مرکزی حوادث کشور به ریاست وزیر کشور مورد بررسی نهایی قرار می‌گیرد و در صورت تصویب مراحل طبیعی خود را طی می‌کند.

وی در پایان سخنان خود در خصوص امضای تفاهمنامه منعقد شده روز گذشته با ترکیه گفت: این یادداشت تفاهم در خصوص مسائل قرنطینه گیاهی به امضا رسیده است، همچنین قرار بر این بود که کمیته راهبردی نیز تشکیل شود که به دلیل مشکلاتی این کمیته تشکیل نشد اما امیدواریم در تیرماه سالجاری ایجاد شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز