خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن مصرف کنندگان در گفتگو با تاکید کرد:

الزام شفاف‌سازی قیمت‌ها در بازار شب عید

در کشورهای توسعه یافته به حقوق مصرف کنندگان اهمیت زیادی داده می شود و کلیه قیمتها بر روی اقلام قید می‌شود و در معرض دید همه قرار دارد.

مسیح انصاری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد خریدهای بازار شب عید و الزام رعایت حقوق مصرف کنندگان در ایام پایانی سال اظهار داشت: با توجه به افزایش تقاضا در بازار شب عید، انجمن مصرف‌کنندگان خواستار شفاف‌سازی قیمت‌ها در بخش کالا و خدمات است .

وی با بیان اینکه حق مردم است که قیمت‌ها را بر روی اجناس رویت کنند گفت: برای ایام نوروز معمولا اجناس و اقلام متفاوتی عرضه می شود ( از آجیل تا شکلات و غیره ) که در بسته بندی‌های مختلف و در وزن‌های متفاوت در بازار موجود است اما متاسفانه بر روی این بسته بندی‌ها بهای یک کیلوگرمی آن قید نمی شود و مردم نمی دانند 200 گرم یا 250 گرم این کالاها دقیقا چقدر می شود و خرید کدام کالا برایشان اقتصادی‌تر است؟

انصاری با بیان اینکه شفاف سازی نرخ ها در هتل ها، رستوران ها و تعمیرگاههای خودرو در ایام نوروز بسیار مهم است خاطر نشان کرد: متاسفانه در این ایام نظارت مسئولین و ارگانها بسیار ضعیف می شود و بعضا با تخلفات متعددی روبرو می شویم حتی در مورد تورهای گردشگری و به خصوص خرید بلیط هواپیما بازار سیاه بوجود می آید .

رئیس انجمن مصرف کنندگان افزود: در کشورهای توسعه یافته به حقوق مصرف کنندگان اهمیت زیادی داده می شود و کلیه قیمتها بر روی اقلام قید می شود و در معرض دید همه قرار می گیرد.

کد خبر : ۳۵۴۵۴۵