خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت:

خروج پتروشیمی‌ها از بورس جزو مصوبه‌های دولت نیست

سخنگوی دولت گفت: موضوع خروج پتروشیمی ها از بورس کالا به هیچ عنوان جزو مصوبه های دولت نیست.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل جلسه ای با اعضای هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی در روز سه شنبه (٢٠ بهمن ماه) افزود: خوشبختانه اعضای کمیسیون همانند دولت اتفاق نظر داشتند که منافع ملی ایجاب می کند که ما باید بودجه سال ٩٥ را قبل از پایان سال به تصویب برسانیم.

وی اظهار کرد: راهکارهای مختلفی در این باره بررسی شد که امیدواریم پس از بازگشت نمایندگان از حوزه های انتخابی خود و پایان انتخابات، بتوانیم از ١٠ تا ١١ اسفندماه کار تصویب بودجه را انجام دهیم.

سخنگوی دولت با بیان این که در سال ٩٥ با افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت روبرو هستیم، تصریح کرد: در صورتی که بودجه سال ٩٥ تا پایان سال تصویب شود، افزایش حقوق نیز اجرایی خواهد شد.

نوبخت ادامه داد: برای کشور مطلوب نیست که در شرایط پساتحریم و در حالی که فعالان بخش غیردولتی ما منتظر هستند علائم لازم را برای اقتصاد کشور در نخستین سال برنامه ششم توسعه و بودجه کل کشور در سال ٩٥ مشاهده کنند، ما عنوان کنیم که  ما می خواهیم اقتصاد کشور را متوقف کنیم تا بودجه به تصویب برسد.

وی یادآور شد: امیدواریم همانطور که مجلس همیشه همراه دولت بوده است، در این باره نیز ما را همراهی کند تا بتوانیم بودجه سال ٩٥، پیش از پایان سال ٩٤ در مجلس تصویب کنیم.

سخنگوی دولت همچنین به موضوع خروج پتروشیمی ها از بورس اشاره کرد و گفت: این موضوع به هیچ عنوان جزو مصوبه های دولت نیست.

 

کد خبر : ۳۴۵۹۴۹