خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایلنا:

ضرورت ارائه تسهیلات برابر از سوی دولت به تولید و مصرف

بسته خروج از رکود دولت تنهاحکم مسکن را دارد این در حالی است که برای برنامه های این چنینی باید دو بخش تولید و مصرف را با هم در نظر گرفت و ارائه تسهیلات از سوی دولت به صورت برابر برای بخش های تولید و مصرف باشد.

ارسلان فتحی پور، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص بسته خروج از رکود اظهار داشت: این حرکت دولت تنها حکم مسکن را دارد این در حالی است که برای برنامه های این چنینی باید دو بخش تولید و مصرف را با هم در نظر گرفت و ارائه تسهیلات از سوی دولت به صورت برابر بین بخش های تولید و مصرف ارائه شود.

وی تصریح کرد: خرید قسطی خودرو و لوزام خانگی قطعا نتیجه بخش نخواهد بود اما در بازار تحریک ایجاد می کند.

به گزارش ایلنا ؛ ماجراهای طرح کارت اعتباری برای خرید کالا ظاهرا تمامی ندارد. پس از کاهش زمان بازپرداخت و امکان خرید کالای خارجی این بار نوبت به کاهش چهار میلیون تومانی مبلغ کارت اعتباری رسیده که انتقاد شدید تولید کننده ها را در پی داشته است.

پس از آنکه دولت سه طرح برای تحریک تقاضا در بخش‌های خودرو، لوازم خانگی و کالاهای واسطه‌ای را اعلام کرد، فروش خودرو با اقساط ۲۵ میلیون تومانی بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و با استقبال زیاد مردم نیز روبه رو شد.

در حالی که بنا بود یک هفته پس از اجرای طرح فروش خودرو طرح فروش اعتباری کالای ایرانی نیز اجرا شود، حالا و با گذشت حدود دو ماه و پس از فراز و نشیب های بسیار مانند تعلل بانک مرکزی در ابلاغ دستورالعمل اجرایی، کاهش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات، مجوز خرید کالای خارجی که با انتقاد مسوولان اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی و تولید کنندگان همراه بود، سرانجام دستورالعمل اجرایی این طرح برای سه گروه زوج‌های جوان، کارکنان رسمی و پیمانی و همچنین بازنشستگان ابلاغ شد.

اما باز هم طرح آن طور که وعده داده شده بود اجرا نشد و سقف آن چهار میلیون تومان کاهش یافت و به شش میلیون تومان رسید و هنوز هم کارتی عرضه نشده است.

 

کد خبر : ۳۳۸۹۷۹