خبرگزاری کار ایران

رییس پژوهشکده پولی وبانکی:

سوئیفت در اولین روز اجرای برجام برقرار می شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۷۰۸

برقراری سوییفت یکی از الزامات اجرای برجام است و طبق گفته مسوولان بانک مرکزی در اولین روز اجرای برجام٬ سوئیفت برقرارمی شود گرچه احیای روابط کارگزاری مرتبط با سوئفت کمی زمان می برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس پژوهشکده پولی وبانکی گفت: برقراری سوییفت یکی از الزامات اجرای برجام است و طبق گفته مسوولان بانک مرکزی در اولین روز اجرای برجام٬ سوئیفت برقرارمی شود گرچه احیای روابط کارگزاری مرتبط با سوئفت کمی زمان می برد.

علی دیواندری در نشست خبری پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت از بستر آی‌تی به عنوان بخش مهمی در ارایه خدمات بانکی نام برد و گفت: نظام بانکی کشور با تعداد بالای تراکنش های الکترونیکی مورد استفاده راهی به جز پیشرفت در بانکداری الکترونیکی ندارد.
به گفته وی تمام اتفاقاتی که در فضای آی تی رخ می دهد، بر بانکداری اثرگذار است و و پدیده پول های نوظهور ومجازی در اثر گسترش آی تی و محصولات مجازی شکل گرفته است.
دبیر پنجمین همایش باکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت گفت: بانکها با بانکداری الکترونیکی روش های نوین کنترل پول های نوین و خدمات نوین را به کار می گیرند..
وی افزود:« روش های سنتی بانکی دیگر در بانکهای مرکزی دنیا مورد استفاه قرار نمی گیرد و با استفاده از صنعت بانکداری الکترونیکی نظارت و کنترل شبکه بانکی و بازارپول را انجام می دهند
دیواندری ادامه داد: در جامعه ما روزانه میلیون ها تراکنش الکترونیکی انجام می شود که این اندازه استفاده از بستر آی تی می تواند به ارتقا این حوزه کمک کند.
وی با اشاره به اهداف اصلی بانک مرکزی و پژوهشکده پولی و بانکی از برگزاری این همایش گفت:«در همایش سالانه نظام های پرداخت و بانکداری الکترونیکی به دنبال نیازها و معرفی راهبردهای نوین این صنعت در کشور هستیم
رییس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به کاستی های شبکه بانکی کشور در صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیکی گفت: برداشته شدن تحریم های بانکی هم فرصتهایی را برای ما فراهم می کند و هم تهدیدهایی از جمله امنیت را به وجود می آورد ویکی از فرصتهایی را که برای کشورفراهم می کند از جمله افزایش خدمات و ایجادسیستم های نوین و خدمات به روز دنیا به مشتریان است.
وی تصریح کرد:از طرف دیگر به علت وقفه شش تا هفت ساله ای که بین شبکه بانکی ما و دنیا اتفاق افتاده است٬ خلا و فاصله ای به وجود آمده که باید در حوزه بانکداری الکترونیکی به آن بپردازیم و به سرعت توازن لازم برای برقراری ارتباط با بانکهای دنیا را ایجاد کنیم.
رییس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه تحریم های بانکی چند نوع بوده است٬ گفت:«تحریم های بانکی چند نوع بوده است که تحریم های که از سوی کنگره آمریکا مصوب شده بود تمام بانکهای کشور از ارتباط با بانکهای دنیا محروم کرده بود٬ اما سوییفت چون در اتحایه اروپا قرار داشت بانکهایی که از طرف اتحادیه اروپا تحریم نبودند٬ مشکلی در برقراری ارتباط با سوییفت نداشتند وآغاز به فعالیت برخی از بانکهای خصوصی هم در دوره تحریم بود و آنها به کل نتوانستند از این سرویس استفاده کنند .
وی درخصوص روند اجرای پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت گفت: تا کنون ۲۸۰ مقاله دریافت شده است که ۱۲۲ مقاله تائیدو سه مقاله برتر در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.
دبیر پنجمین همایش بانکداری الکترونیک اظهار داشت: ۱۱ سخنران کلیدی در همایش سخنرانی خواهند کرد از جمله رییس کل بانک مرکزی٬ وزیر اقتصاد و دارایی ٬ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وبعضی از مدیران فعال درحوزه پرداخت وICT.
وی افزود: ۱۲ سخنران تخصصی نیز در خلال ۴ بخش این همایش سخنرانی خواهند و۹ پنل اختصای در قالب میزگرد وبه صورت پرسش و پاسخ برای ارتباط بیشتر با فعالان و علاقه مندان دراین حوزه بر گزار می شود.
دیواندری ادامه داد: موضوع اصلی این همایش IT و ICT است ٬زیرا سیستم بانکداری کشور آمیخته با ICT است که موضوع نهادی در داخل بانک ها است.

گفتنی است پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت روزهای ۲۱ و ۲۲ دی ماه در محل سالن همایش های برج میلاد با حضورعلی طیب نیا - وزیر اقتصاد و امور دارایی و محمود واعظی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز