خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:

سیر نزولی واردت روغن پالم به کشور / کاهش 300 هزار تنی

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۵۳۴

رئیس سازمان غذا و دارو :تا پایان سال 420 هزار تن واردات روغن پالم خواهیم داشت که این عدد 30 درصد روغن مصرفی در کشور را تشکیل می دهد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به سیر نزولی واردات روغن پالم به کشور از سال 1392 تا کنون عنوان کرد: تا پایان سال 420 هزار تن واردات روغن پالم خواهیم داشت که این عدد 30 درصد روغن مصرفی در کشور را تشکیل می دهد.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت با اشاره به سیر نزولی واردات روغن پالم از سال 1392 تا کنون، عنوان کرد: واردات روغن پالم در سال 1392 برابر با 750 هزار تن بوده است که این عدد برای سال 1393 به 446 هزار تن رسیده است.

وی با بیان این که در ششماهه اول سال جاری با عدد 222 هزار تن واردات روغن پالم به کشور مواجه بوده ایم، خاطرنشان کرد: تا پایان سال فقط 420 هزار تن پالم به کشور وارد می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به این که در سال 1393 نسبت به سال 1392 با کاهش 300 هزار تنی واردات روغن پالم مواجه بوده ایم، اظهار کرد: سیاست سازمان غذا و دارو مبتنی بر این است که در مجموع روغن پالم بیش از 30 درصد روغن مصرفی جامعه را تشکیل ندهد.

دیناروند با تاکید بر این که به دلیل وجود این سیاست واردات روغن پالم بر عدد 400 هزار تن تنظیم شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس میانگین مصرفی استفاده از روغن پالم در جهان، این روغن تنها 30 درصد از میزان مصرف مردم را تشکیل می دهد. ما نیز تاکید داریم که میزان مصرف روغن پالم در کشور ما در نهایت همین مقدار و حدود 400 هزار تن تنظیم شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان عنوان کرد: اکنون مصرف انواع روغن در کشور یک میلیون و 400 هزار تن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز