خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان در گفتگو با ایلنا :

پیراهن‌ها روی دست تولیدکنندگان باقی ماند/ دولت بیشتر از واردات حمایت می‌کند!

بیش از 100 واحد از صنف ما در بهار و پیش از ماه رمضان شغل خود را تغییر دادند و باید دولت فکری کند تا این رکود از میان برود و بازار مجددا رونق پیدا کند.

جواد درودیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت تولید و فروش پیراهن در بازار، اظهار داشت: رکود در بازار بیداد می کند و میزان تولیدات نیز به شدت کاهش یافته است و درو دیوار اتحادیه ما پر شده از اعلامیه فروش و اجاره واحد های صنفی زیرا تولید پیراهن دیگر سودی ندارد .

وی افزود: بیش از 100 واحد از صنف ما در بهار و پیش از ماه رمضان شغل خود را تغییر دادند و باید دولت فکری کند تا این رکود از میان برود و بازار مجددا رونق پیدا کند.

درودیان گفت: کلیه تولیدات پیراهن روی دست تولیدکنندگان ما باقی مانده است و از سوی دیگر واردات رسمی و همچنین قاچاق پوشاک از کشورهای مختلف با قیمت ارزان تر باعث شده تا کارگران ما شغل خود را از دست بدهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به نظر می رسد حمایت دولت بیش از تولید به واردات پوشاک باشد، ادامه داد: با کاهش قدرت خرید مردم اقشار مختلف جامعه به دنبال کالای ارزان تر هستند و جنس های چینی هم جای خود را در بازار ما پیدا کرده اند.

وی در خصوص قیمت پیراهن در بازار، گفت: قیمت پیراهن دوخت داخل با کیفیت های مختلف از 15 تا 70 هزار تومان است .

درودیان در مورد افزایش مالیات واحد های صنفی هم گفت: در حالی که یک واحد تولیدی پیراهن در سال 91 حدود 3 میلیون تومان مالیات می داد در سال 92 به یکباره مالیاتش 30 میلیون تومان محاسبه شد این در حالی است که اتفاق خاصی رخ نداده بجز اینکه میزان فروش به شدت کاسته شده و سایه سنگین رکود بر بازار سنگین تر شده است.

کد خبر : ۲۸۶۴۹۹