خبرگزاری کار ایران

با اعزام بموقع تیمهای فنی و تعمیراتی

آب گرفتگی در سکوی ایران امیرکبیر مهار شد

با اعزام بموقع تیمهای فنی و تعمیراتی، نشتی یکی از شیرهای سکوی ایران امیرکبیر که منجر به آب گرفتگی در قسمتی از پانتونهای این سکو شده بود، مهار شد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت نفت خزر  به وقوع نشتی یکی از شیرهای سکوی ایران امیرکبیر در صبح امروز (یکشنبه، ١٩ مهرماه) اشاره کرد و گفت: این نشتی، منجر به آب گرفتگی در بخشی از پانتونهای این سکو شد که با اقدام بموقع تیمهای فنی و تعمیراتی، نشتی و آب گرفتگی به طور کامل مهار شده است.

علی اصولی با بیان این مطلب افزود: پس از وقوع نشتی، جهت پیشگیری از حوادث غیرمترقبه، نسبت به تخلیه کارکنان و انتقال آنان به شناور کاسپین مستقر در اطراف سکو اقدام شد و تیمهای فنی و تعمیراتی بلافاصله اقدامات مقتضی را برای رفع این نقیصه به کار بستند.

وی تصریح کرد: سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر مانند سابق با تعادل کامل و بدون هیچگونه نگرانی در محل خود در سایت نفتی سردارجنگل مستقر و مشغول به کار است.

به گفته اصولی، این مشکل با استفاده از امکانات موجود و نفرات فنی حاضر در سکو برطرف شده است و جای هیچگونه نگرانی نیست.

سید عزت الله حجازی مدیرعامل شرکت حفاری شمال نیز پس از آن که در جریان گزارش کار کارشناسان فنی و ایمنی خود قرار گرفت، اعلام کرد: سکوی ایران امیرکبیر در شرائط کاملا عادی به سر می برد.

کد خبر : ۳۱۲۳۷۰