خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل رنوپارس خبر داد:

قیمت رنو ساندرو از 40 تا 47 میلیون خواهد بود

مدیر عامل رنوپارس گفت: درصددیم تا مشکل کمبود قطعات را درست کرده و همچنین تنوع بیشتری در تولیدات خود داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیمان کارگر بعداز ظهر امروز در یک نشست خبری در خصوص رنو ساندرو اظهار داشت: این خودرو با دانش و قطعه‌سازی داخلی حدود 35 درصد تولید خواهد شد و در برنامه‌ها تا 80 درصد داخلی‌سازی را در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: در سه خودرو ساندرو، تندر و پیکاپ برنامه تولید انبوه را در دست داریم و روزانه 500دستگاه تولید خواهیم داشت که در سال به 130 تا 150 هزار دستگاه بالغ می‌شود.

کارگر با بیان اینکه رنو تنها خودرویی است که در زمان تحریم‌ها از ایران نرفت خاطر نشان کرد: برنامه استراتژیک ما تغییری نداشته و با توجه به اینکه مشتریان ایرانی از کیفیت رنو رضایت داشتند دربخش خدمات پس از فروش و تامین قطعه نیز فعالیت خود را گسترش خواهیم داد.

مدیر عامل رنوپارس با اعلام این خبر که رنو پارس درصدد است تا خط تولید موتور را نیز راه‌اندازی کند تا در این بخش داخلی‌سازی داشته باشد گفت: به شرگت مگا موتور سه ماه فرصت دادیم تا براساس خواسته ما به تولید موتور بپردازد اما این شرکت تاکنون به دلیل مشکلات مالی بحث داخلی سازی را جدی نگرفته است که اگر با این شرکت به نتیجه نرسیم بحث تولید موتور را خودمان در دست خواهیم گرفت.

کارگر افزود: هم اکنون در بخش ایربک ال 90 به خودکفایی رسیده‌ایم و داخلی‌سازی آن انجام شده و 60 درصد ان در داخل تولید می‌شود و داخلی ‌سازی 90 درصدی آن را در برنامه داریم.

مدیر عامل رنوپارس خاطر نشان کرد: قیمت خودروی ال 90 و ساندرو کاهش نخواهد یافت زیرا مسائل مربوط به تورم، انرژی و حقوق کارگران کاهشی نداشته است و خودروسازان باید این تورم را جبران کرده وبر روی کاهش قیمت قطعات کار کند.

کارگر افزود: با توجه به زیان شرکت پارس خودرو و رنوپارس این دو شرکت قادر به کاهش قیمت خودرو نخواهند بود البته سعی دارند قیمت‌ها را افزایش ندهند اما بهای خودروها کاهش نیز نخواهد یافت.

مدیر عامل رنوپارس درمورد رنو کوئید گفت: این محصول در هندوستان عرضه شده و 97 درصد آن در این کشور داخلی سازی شده و قیمت آن با رقبای سوزوکی و هیوندایی در بازار رقابت می‌کند.

کارگر افزود: برنامه تولید رنو کوئید در ایران وجود دارد که تا دو سال آینده طول خواهد کشید.

وی در مورد کمک به قطعه‌سازان نیز افزود: شرکت رنو تاکنون 60 میلیون یورو به قطعه‌سازان کمک کرده‌است.

کارگر در خصوص قیمت ساندرو در بازار نیز افزود: رنو ساندرو منوآل بین 40 تا 43 میلیون و ساندرو اتومات قیمت حدود 47 میلیون قیمت‌گذاری شده است ما  قصد داریم بخش مهندسی، تامین قطعات رنو را راه‌اندازی کنیم که در این راستا حداقل نیاز به 4 کارخانه خواهیم داشت.

مدیر عامل رنوپارس همچنین از راه‌اندازی اولین مرکز مهندسی تامین قطعه در خاورمیانه خبر داد و گفت:  کل استاندارد مهندسی، طراحی و تامین قطعات را در این مرکز پیاده خواهیم کرد.

کد خبر : ۳۰۷۲۱۲