خبرگزاری کار ایران

مهندس یکه زارع تاکید کرد:

عرضه ۱۰ محصول جدید ایران خودرو در سه سال آینده

کد خبر : ۱۸۱۴۹۴

در فاز نخست، صادرات ۱۰ هزار دستگاه خودرو به فدراسیون روسیه برنامه ریزی شده که در آینده با تنوع و توسعه محصولات، خودروهای دیگری به سبد صادراتی ایران خودرو به روسیه افزوده خواهد شد.

به گزارش ایلنا مهندس هاشم یکه زارع، ‌مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم آغاز دوباره محصولات ایران خودرو به روسیه ضمن بیان این مطلب افزود: با افزایش صادرات و رسیدن به بالانس ارزی در سه سال آینده از ارز دولتی بی نیاز خواهیم شد و از طریق ارز حاصل از صادرات، ‌ارز مورد نیاز تولید را تامین خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، افزایش صادرات را راهبرد ایران خودرو برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: اگر بتوانیم یک سوم از تولیدات خود را به کشورهای مختلف صادر کنیم، به تراز ارزی خواهیم رسید و به این ترتیب مهم ترین رکن اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو محقق خواهد شد.

مدیرعامل بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه صادرات را مقوله ای مهم خواند و گفت: موفقیت در عرصه صادرات محصول به کشورهای دیگر و رقابت در بازارهای جهانی نشان دهنده تنوع در محصولات، دارا بودن کیفیت محصول، داشتن ویژگی های فنی مورد نظر کشور هدف، خدمات پس از فروش مناسب و مورد نیاز و اخذ استانداردهای جهانی است.

وی اخذ استانداردهای روسیه که گام اول برای صادرات محصولات ایران خودرو به این کشور محسوب می شود را مهم ارزیابی کرد و گفت: وقتی محصول ما به روسیه می رسد باید بتوانیم خدمات پس از فروش مناسبی نیز به مشتریان ارایه کنیم.

یکه زارع تاکید کرد: عدم موفقیت در بازار کشوری به معنی خدشه دار شدن تصویر ذهنی مشتریان آن جامعه خواهد بود، زیانی که شاید تا ۲۰ سال بعد هم قابل جبران و اصلاح نباشد.

وی اظهار کرد: باید صنعت خودروسازی کشور را به جایی برسانیم که هموطنان‌مان در همه جای دنیا با دیدن محصولات ایرانی به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن اشاره به تاریخچه خودروسازی در ایران اظهار کرد: شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۴۰ تاسیس شد و فعالیت خود را با تولید پیکان آغاز کرد.

وی گفت: در دهه ۷۰ و ۸۰ سرمایه گذاری های خوبی در بخش طراحی مهندسی و قطعه سازی صورت گرفت و هم اکنون نیز تولید قطعات مورد نیاز خودروسازی توسط این قطعه سازان صورت می گیرد.

یکه زارع صنعت خودرو را قطب مهمی در اقتصاد کشور خواند و تصریح کرد: تحریم هایی که به خودروسازی اعمال شد با هدف زمین گیر کردن این صنعت به عنوان لوکوموتیو صنایع و ضربه به اقتصاد کشور بود.

وی ادامه داد: ‌خودروسازی روند رو به رشدی را آغاز کرده بود اما در چند سال اخیر پیشرفت های این حوزه به حالت ایستا و سکون رسید. با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و حمایت های دولت‌مردان بارقه ای از امید در صنعت کشور ایجاد شد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، خودروساز شدن را هدف اصلی و واقعی ایران خودرو دانست و گفت: این یک شعار نیست و ما باید به معنای واقعی خودروساز شویم نه این‌که مونتاژ کننده شرکت های خارجی باشیم.

یکه زارع به موفقیت هایی که در چند ماه اخیر در ایران خودرو به دست آمده اشاره کرد و گفت: ایران خودرو دیگر دغدغه ای در تیراژ تولید ندارد و تمرکز آن بر افزایش کیفیت و تنوع و توسعه محصولات است.

وی افزود: در هفت ماهه اخیر توانسته ایم تولید را به سه برابر سال گذشته افزایش دهیم و برای اولین بار در این شرکت، ‌خودرو به صورت کامل و با انجام بازرسی های قبل از تحویل، ‌در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

یکه زارع از عرضه ۱۰ محصول در سه سال آینده خبر داد و گفت: در ۱۲ سال اخیر فقط یک محصول توسط ایران خودرو عرضه شده و بقیه موارد فیس لیفت شده محصولات قبل بوده است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: طبق برنامه تعیین شده تا سه سال آینده حداقل ۱۰ محصول را وارد بازار خواهیم کرد که سه تا چهار محصول از آن مربوط به برند داخلی خواهد بود. مدیرعامل ایران خودرو گفت: ساخت کلیه قطعات برند داخلی، بر دوش قطعه سازان ایرانی خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال چهارم دولت تدبیر و امید صنعت خودروی کشور به جایی برسد که به عنوان یک خودروساز واقعی بتوانیم بر اساس طراحی داخل و ساخت داخل با برند داخلی محصول به بازار عرضه کنیم.

یکه زارع تاکید کرد: در این مسیر از توان مراکز علمی و دانشگاه ها و دانش نخبه های جوان کشور بهره مند خواهیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز