خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون صنایع اعلام کرد:

دوشنبه جلسه مدیران عامل بانک ها و روسای کمیسیون صنایع و اقتصادی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مهمترین مشکل بخش صنعت را کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش اعلام کرد.

رمضانعلی سبحانی فر در گفتگو با ایلنا با بیان نیازمندی های اصلی صنایع گفت: نیاز اصلی کارخانجات ما این است که یا نیاز به سرمایه در گردش و یا سرمایه ثابت دارند که سهم سرمایه در گردش بیشتر است.

وی افزود :برای حل این مشکل و نجات صنایع ما در هفته گذشته با بانک مرکزی ، وزیر صنعت و مدیران عامل بانک ها جلسه ای برگذار شد و قرار است در همین هفته دوشنبه دوباره همین افراد به اضافه روسای کمیسیون صنایع و کمیسیون اقتصاد جلسه ای را در محل بانک مرکزی تشکیل بدهند البته مدیر عامل بانک صندوق توسعه نیز به این جلسه اضافه خواهد شد.

نماینده سبزوار افزود: هدف از تشکیل این جلسات رسیدن به یک جمع بندی کامل است که اولا منابعی که می خواهیم تزریق کنیم از کجا باشد که این امر در جلسه قبلی تا حدودی مشخص شد و یک سری منابع جدید هم دوباره مطرح شده است که نیاز به تصویب هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی دارد.

وی ضمن اشاره به اولویت بندی صنایع گفت :نهایتا ما دنبال این هستیم که وقتی این منابع مشخص شد اولویت های بخش صنعت و تولید مشخص شود ،ما با دوریکرد اولویت بندی خواهیم کرد یکی آنکه در کوتاه مدت این امر انجام بگیرد و دوم اینکه به صورت اساسی و پایه به مشکلات صنایع بررسی بشود.

سخنگوی کمیسیون صنایع در خصوص زمان عملیاتی شدن این طرح ها گفت:ما به دنبال این هستیم در ظرف این یکی دو ماه آینده این بحث عملیاتی شود و به صنایع ما کمک های لازم بشود.

وی تصریح کرد:بانک مرکزی اعلام کرده است که ما 350 هزار میلیارد تومان امسال بودجه برای تزریق نقدینگی به بخش صنعت اختصاص داده ایم در حالی که این رقم در سال گذشته 320 هزار میلیارد بوده ،البته این رقم با احتساب بدهی های استمهال شده بوده است و ما سعی داریم باز هم امسال این رقم را افزایش بدهیم.

نماینده سبزوار در پایان تصریح کرد: به طور کلی هدف از این جلسات این است که هم منابع جدیدی را شناسایی کنیم و هم اولویت بندی در صنایعی که لازم است نقدینگی تزریق شود،تا کارگاه هایی که سو مدیریت دارد یا کارگاهی که به دلیل انباشت کالا دچار مشکل هستند به آنها کمک مالی تعلق نگیرد و منحصرا به بخشهایی تعلق بگیرد که فقط دچار مشکل نقدینگی است.

کد خبر : ۲۹۹۰۱۰