خبرگزاری کار ایران

یونان در آستانه دریافت کمک 64 میلیارد دلاری

مذاکرات مقامات یونان با سایر کشورهای اروپایی در حال رسیدن به سرانجام است و برخی از رسانه‌ها خبر از دریافت کمک 64 میلیارد دلاری تا پایان هفته را می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، براساس اخبار منتشر شده از سوی منابع آگاه این احتمال وجود دارد که تا سه‌شنبه یونان بتواند به‌طور رسمی به این کمک مالی دست پیدا کند.

در صورت امضا شدن این قرارداد میان کشورهای اروپایی و یونان اولین بخش از این کمک‌ها در روز 20 آگوست تحویل دولت یونان می‌شود.

این کشور قرار است حجم مالی حدود 94 میلیارد دلار را از اتحادیه اروپا برای بازسازی اقتصاد خود دریافت کند.

اتحادیه اروپا با هدف جلوگیری از خروج این کشور از حوزه یورو اقدام به ارائه این حجم بالا کمک مالی به یونان کرده است.

در صورتی که تا روز سه‌شنبه این توافق نامه مکتوب آماده شود، مجلس یونان نیز تا روز پنجشنبه آن را مورد بررسی و تصویب قرار می‌دهد.

پس از تصویب مجلس یونان این امکان وجود دارد که وزرای اقتصاد اروپایی تأیید پرداخت این کمک مالی را در روز جمعه و حتی طی یک تلکنفرانس اعلام کنند.

این درحالی است که مخالفت‌ها با کمک به یونان از سوی برخی احزاب اروپایی هنوز وجود دارد.

به گزارش دویچه وله، کریستین لیندنر رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان با توجه به بحران طولانی مدت یونان خواستار یک قانون ورشکستگی و عجز در پرداخت دیون برای کشورها شده. او اظهار داشت: ما حالا نیاز به یک تصمیم و قانون جدید برای برخورد با این قبیل مشکلات را داریم.

وی افزود: اگر هدف ما کمک به یونان و اتحادیه اروپاست بهتر است قوانینی مربوط به ورشکستگی دولت‌ها تهیه شود و بر همان اساس دولت یونان اعلام ورشکستگی کند و از اتحادیه یورو خارج شود.

لیندر افزود: شرایطی که الان یونان در آن به‌سر می‌برد کاملا مبهم است و این کشور قبلا امتحان خود را پس داده است و در دوره‌های قبل نیز برنامه‌هایی شبیه به همین برنامه ریاضتی اقتصادی را نتوانسه اجرا کند.

وی افزود: اگر اروپا می‌خواهد که انگلیس همچنان در این اتحادیه باقی بماند باید قوانین ورشکستگی کشورها را تبین کند.

کد خبر : ۲۹۶۱۸۴