خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه هتل‌‌داران استان تهران:

رسانه‌ای کردن مشکلات هتل‌ها توریست‌ها را فراری می‌دهد

کد خبر : ۱۸۶۵۲۲

«این شیوه‌های تبلیغاتی حاصلی جز کاهش حضور گردشگر ندارد. / ضعف‌هایی مانند امور بهداشتی در هتل‌ها با ذکر نام هتل قابل پیگیری و رفع است.»

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران گفت: در شرایطی که عمده هتل‌های ما در مقایسه با کشورهای اروپایی و همسایه برابری می‌کند، نباید با رسانه‌ای کردن اشکالات قابل رفع موجبات دلزدگی توریست‌های خارجی و بی‌انگیزگی آن‌ها برای ورود به ایران را فراهم کرد.

به گزارش ایلنا، محمد علی فرخ مهر با رد برخی اظهارات در خصوص ضعف زیر ساخت‌های گردشگری که بعضا موجب پرداخت غرامت به گردشگران خارجی معترض به وضعیت هتل‌ها می‌شود گفت: در شرایط مناسبی که با تدابیر دولت یازدهم فراهم شده اینگونه کلی‌گویی باعثخدشه بر اصول حاکم بر این صنعت است.

وی با بیان اینکه این شیوه‌های تبلیغاتی حاصلی جز کاهش حضور گردشگر ندارد و باید از آن خودداری کرد گفت: ضعف‌هایی مانند امور بهداشتی در هتل‌ها با ذکر نام هتل قابل پیگیری و رفع است.

فرخ مهر تصریح کرد: در مقاطعی از زمان هتل‌ها به تور‌ها تخفیف ویژه ‌می‌دهند که پس از قطع آن اعلام می‌کنند نرخ هتل‌ها بی‌ضوابط افزایش پیدا کرده، در صورتی که هتل‌ها موظف به دریافت بر اساس نرخ‌های مصوب هستند و در شرایطی مانند تغییر فصل هتلدار با مدیریت بر عرضه و تقاضای بازار، نرخ خود را با توجه به ضوابطی که ذکر شد ارائه خواهد کرد.

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران در خصوص روند اجرایی استانداردسازی هتل‌ها و فرایند آن اظهار کرد: یک ماه است که بر اساس آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، ‌تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آن‌ها هتل‌ها مراحل اجرایی خود را طی می‌کنند و در این راستا دو شرکت هتلداران پارس جم و شرکت هتلهای سامان نحوه تطبیق و استانداردسازی واحدهای گردشگری استان تهران و البرز را در دستور کار دارد.

وی افزود: این ارزیابی هتل‌ها در بخش‌های ساختمانی، بهداشتی، تجهیزاتی و خدمات و منابع انسانی با بررسی و حضور کار‌شناسان مرتبط انجام خواهد شد که سابق بر این درجه‌بندی بر اساس متراژ و ساختار فیزیکی هتل مورد ارزیابی قرار می‌گرفت.

فرخ‌مهر در پایان گفت: طبق این ضوابط جدید هتل‌ها پس از ارزیابی و دارا بودن شرایط استاندارد لوح مخصوصی دریافت خواهند کرد و برای مدت سه سال با مدیریت در تعیین نرخ و تائید اتحادیه نرخ مصوب قابلیت اجرا خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز