خبرگزاری کار ایران

باران 22 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران را از خطر خشکی نجات داد

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۹۳۶

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 22 هزار و 838 هکتار از شالیزارهایی که تحت استرس خشکی قرار داشتند با بارندگی چند روز اخیر از خطر نابودی نجات یافتند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسن عنایتی اظهار داشت : با توجه به وضعیت بحرانی شالیزارها به دلیل خشکی و عدم تامین آب زراعی به خصوص در مناطق شرقی استان، سطح کشت برنج به 208 هزار و 635 هکتار تقلیل پیدا کرده و یک هزار و 522 هکتار به دلیل خشکی کشت نشده است.

وی با بیان اینکه 716 هکتار از شالیزارهای کشت شده به دلیل خشکی رها و از غیرقابل استفاده شده است، گفت: 22 هزار و 838 هکتار از شالیزارهایی که تحت استرس خشکی قرار داشتند خوشبختانه با بارندگی چند روز اخیر از شدت بحران خشکی کاسته شده و بسیاری از مزارع تحت استرس از خطر نابودی نجات یافتند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: برخی از مزارع دچار ورس یا خوابیدگی شده که باید با کمباین های مخصوص، برداشت شود.

عنایتی افزود: شالیزارهای استان در مرحله رشدی از پنجه دهی تا مرحله زایشی و ظهور خوشه در انواع ارقام پرمحصول و محلی قرار دارند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 2.2 هکتار سطح برداشت ارقام محلی بوده است که 2 هکتار به صورت مکانیزه و 0.2 هکتار به روش سنتی بوده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین از خرید تضمینی 148 هزار و 197 تنی گندم در استان خبر داد و افزود: از میزان خریداری شده 138هزار و 704 تن توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی و 9 هزار و 493 تن توسط اتحادیه تعاون روستایی خریداری شده است.

عنایتی یادآور شد: تاکنون بالغ بر 148 میلیارد تومان پول کشاورزان گندمکار استان پرداخت شده و مبلغ 37 میلیارد تومان باقی مانده ظرف چند روز آینده به حساب کشاورزان گندمکار استان واریز خواهد شد.

مازندران 460 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد و تامین کننده 42 درصد برنج مورد نیاز کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز