خبرگزاری کار ایران

رییس اداره جهادکشاورزی بهشهر خبرداد:

آبگرفتی بیش از ۳۲۰ هکتار از اراضی برنج و گندم کشاورزان بهشهری

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۸۲۰

به جز این خسارت ها، حدود ۲۰ دامداری و مرغداری نیز دچار آسیب و خسارت شدکه حمایت دولت از صاحبان آن ضروری است.

رییس اداره جهادکشاورزی بهشهر گفت: بیش از ۳۲۰ هکتار از اراضی برنج و گندم کشاورزان بهشهری بر اثر وقوع سیلاب روز چهارشنبه دچار آبگرفتی شد.

" غلامرضا قنبری " روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به جز این خسارت ها، حدود ۲۰ دامداری و مرغداری نیز دچار آسیب و خسارت شدکه حمایت دولت از صاحبان آن ضروری است.

وی بیان کرد: خسارت بخش کشاورزی فقط به آبگرفتی زمین های کشاورزی و دامداری ها محدود نشد و متاسفانه در اثر این سیلاب، بیش از ۱۵۸ کیلومتر از جاده های بین مزارع مناطق دشتتی و کوهستانی بهشهر دچار آسیب جدی شد.

رییس اداره جهاد کشاورزی بهشهر افزود: اولویت اصلی خدمات رسانی، منازل و مناطق شهری سیل زده است و پس از پاکسازی کامل آن، با بسیج کامل ماشین آلات مورد نیاز، نسبت به رفع مشکلات ناشی از سیل وارد شده به بخش کشاورزی اقدام می کنیم.

قنبری ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شده، بخش کشاورزی بهشهرمتحمل خسارت بیش از ۱۷ میلیارد ریالی شد که امیدواریم دولت با توجه به نقش موثر کشاورزان بهشهری در تولید محصولات زراعی، راهی مطلوب برای پرداخت این خسارت ها بیابد.

وی همچنین از تخریب ۳ دهنه پل و انهار زراعی در اثر شدت سیلاب خبر داد وگفت: در اثر این سیل همچنین بیش از ۸۰ هکتار از مزرارع گوجه فرنگی شهرستان نیز دچار آبگرفتگی شدید شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز