خبرگزاری کار ایران

ترکان در پاسخ به ایلنا :

شرط ساخت داخل ۵۱ و صادرات ۳۰ درصدی خودرو در چابهار

سرمایه گذاران با شرایط موجود می‌توانند اقدام کنند و ما برای ساخت خودرو‌ها شرط تولید داخلی ۵۱ درصد و صادرات ۳۰ درصد را در نظر گرفته‌ایم.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت: شرط ساخت داخلی ۵۱ و صادرات ۳۰ درصدی خودرو در چابهار برای سرمایه گذاران در نظر گرفته‌ شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر ترکان، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد در حاشیه مراسم امضای قرار داد فولاد ۳ میلیون تنی مکران چابهار در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص روند سرمایه گذاری‌ها برای قطب سوم خودروسازی در چابهار اظهار داشت: شرایط بین المللی ما در حال بهبود است و فکر می‌کنیم طی چند ماه آینده فرصت بهتری برای سرمایه گذاری در این حوزه باشد و این موضوع را به آن زمان موکول کرده‌ایم.

وی افزود: سرمایه گذاران با شرایط موجود می‌توانند اقدام کنند و ما برای ساخت خودرو‌ها شرط تولید داخلی ۵۱ درصد و صادرات ۳۰ درصد را در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قطب سوم خودروسازی زمانی قرار بود در اصفهان ایجاد شود اما به دلیل شرایط مناطق آزاد از حیث قوانین سرمایه‌گذاری در این منطقه جانمایی شد.

گفته شده، خودروهایی که در منطقه آزاد چابهار تولید می‌شود با مشوق‌های مختلفی از سوی منطقه آزاد همراه است تا این خودرو‌ها ارزان‌تر تمام شود و با تعرفه پایین تری به سرزمین اصلی منتقل شوند.

کد خبر : ۲۸۰۰۶۵