خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران:

لزوم توجه جدی‌تر به نقش دامپزشکی در طرح تحول نظام سلامت

رئیس سازمان نظام دامپزشکی با انتقاد از اظهارنظرها غیرکارشناسی برخی از پزشکان در زمینه‌های مرتبط با فعالیت حرفه‌ای دامپزشکی آن را مداخله در حوزه وظایف و مسئولیت‌های سازمان دامپزشکی دانست.

صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انتظارات خانواده دامپزشکی در طرح تحول نظام سلامت سخن گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی در این نامه ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های دست‌اندکاران و سیاستگذاران اجرای طرح تحول نظام سلامت بر لزوم توجه بیشتر به خانواده بزرگ دامپزشکی به‌عنوان سربازان گمنام عرصه سلامت و بهداشت عمومی جامعه تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از نامه خود به لزوم تحقق سلامت و پایداری آن در جامعه با تکیه بر یکپارچگی و وحدت تمامی عوامل مؤثر در سلامت اشاره و درمان بیماریی ها بدون توجه به امر پیشگیری و توانمندسازی نهادهای متولی امر سلامت دام و سلامت غذا را موجب انحراف طرح ارزشمند تحول نظام سلامت و از دست رفتن دستآوردهای دانست.

صفری همچنین با انتقاد از اظهارنظرها غیرکارشناسی برخی از پزشکان در زمینه‌های مرتبط با فعالیت حرفه‌ای دامپزشکی آن را مداخله در حوزه وظایف و مسئولیت‌های سازمان دامپزشکی دانسته و نسبت به آسیب به اعتماد عمومی جامعه به حرفه دامپزشکی و پزشکی و تولید دامپروری و کشاورزی کشور و تبعات ناشی از آن در سبد غذایی خانواده ابراز نگرانی کرد.

کد خبر : ۲۷۷۶۳۷