خبرگزاری کار ایران

رییس خانه صنعت و معدن در گفتگو با ایلنا‌ اعلام کرد:

اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مرحله مصرف /ضرورت کاهش نرخ سود بانکی همراه با تورم

وضعیت واحد‌های صنعتی در کل کشور خوب نیست و اکثر واحدها ۳۰ درصد زیر ظرفیت کار می‌کنند.

سید عبدالوهاب سهل آبادی ، رییس خانه صنعت و معدن در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: شرایط تولید و صنعت در خصوص رقابت مساعد نیست و تغییر تسهیلات و کاهش سود بانکی هم تاکنون کمکی به تولیدکنندگان نکرده است.

وی افزود: متاسفانه این میزان تسهیلات که هم اکنون ارائه می شود کمکی به تولیدکنندگان نمی کند و انتظار ما افزایش میزان تسهیلات از سوی دولت است.

سهل آبادی خاطر نشان کرد: انتظار ما این است که نرخ سود بانکی همراه با تورم کاهش یابد و ما امیدواریم در بخش سپرده گذاری پول‌ها به سمت بانک‌های ناامن حرکت نکند!

رییس خانه صنعت و معدن گفت: وضعیت واحد‌های صنعتی در کل کشور خوب نیست و اکثرا ۳۰ درصد زیر ظرفیت کار می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که برنامه صنایع پس از برداشتن تحریم ها چیست؟  افزود: در صورتی که مذاکرات در تیر ماه نهایی شود صنعت گران باید سعی کنند قیمت تمام شده کالاهایشان را کاهش و کیفیت آنها را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم کالایی وارد کشور نشود اما باید شرایط را برای تولیدکنندگان تسهیل کرده و باری که بر دوش صنعت است را برداریم.

سهل آبادی با اشاره به مشکل عمده تولیدکنندگان گفت: وصول ارزش افزوده در مراحل مختلف و از طریق واحد‌های تولیدی درست نیست با توجه به اینکه این موضوع در قانون نظام صنفی نیز آمده اما هنوز اجرایی نشده است.

وی در خاتمه تاکید کرد: اخذ ارزش افزوده تنها باید در مرحله مصرف صورت گیرد.

کد خبر : ۲۷۴۹۸۵