خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کارگزاری کالا سپهر مطرح کرد؛

ورود موج دوم نقدینگی به بازار سرمایه

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۴۸۷

مدیرعامل کارگزاری کالا سپهر گفت: کسب سود سهامداران به واسطه اثرات ناشی از رفع تحریم ها و مثبت شدن بازار موجب ورود موج دوم از نقدینگی تازه به بازار سرمایه می شود که با این اتفاق می توان شرایط سودآورتری را برای بازار سرمایه متصور بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)؛ محمد کفاش پنجه شاهی افزود: کاهش هزینه سرمایه گذاری و ریسک های موجود در بازار از جمله ریسک سیاسی عامل مهمی در استقبال سرمایه گذاران از این بازار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با بیانیه ای که بین ایران و گروه 1+5 منتشر شده، ریسک های سیاسی اثرگذار در بازار از بین رفته است، اظهار داشت: همزمان با تحریم بخش های زیادی از جمله بانکی ها؛ خودرویی ها و شرکت های تجهیزاتی دچار رکود شدند به این معنا که بانک ها با هزینه نقل و انتقال مواجه شدند و طرح های توسعه ای شرکت هایی که مواد اولیه خود را وارد می کردند متضرر شدند.

وی افزود: بورس به عنوان خط مقدم اقتصاد کشور که تعداد زیادی شرکت در آن حضور دارند نیز از این موضوع تاثیر گرفت و هرچند که برخی از افت قیمت ها توجیه نداشت، اما اثر روانی حاکم بر بازار و نگرانی سهامداران از به نتیجه نرسیدن مذاکرات سبب شد بیشتر به سمت فروش بروند تا خرید.

مدیرعامل کارگزاری کالا سپهر با تاکید بر اینکه با اعلام بیانیه مشترک ایران و 1+5 خیال سرمایه گذاران و سهامداران راحت شده است، تصریح کرد: سهامداران با مثبت شدن بازار و جو روانی مثبت ایجاد شده به خرید روی آورده اند و ورود این پول در بازار یک گام روبه جلو برای بورس است و منجر به سود سهامداران می شود.

کفاش خاطرنشان کرد: این کسب سود سهامداران منجر به ورود موج دوم نقدینگی تازه به بازار سرمایه می شود که با این اتفاق می توان شرایط سودآورتری را برای بازار سرمایه متصور بود.

وی با اشاره به امضای توافق نهایی در تیرماه سالجاری، گفت: نتایج مثبت حاصل از توافق نامه نهایی روند مثبت بلندمدتی رادر بورس پدید می آورد و در برآیند کلی می توان انتظار رشد پلکانی و با آرامش؛ اما پرحجم را از بورس انتظار داشت.

به گفته وی در صورتی که بازار با افزایش حجم معاملات روبرو شود این فرصت به وجود خواهد آمد که سهامداران نسبت به اصلاح پرتفوی خود اقدام کنند.

کفاش افزود: رفع تحریم ها و اثرات مثبت ناشی از آن بر بازار در صورتی که با کاهش نرخ سود بانکی همراه شود به مراتب رشد بیشتری را نصیب سرمایه گذاران در بورس خواهد کرد و می تواند سبب شود تا سرمایه گذاری ها به سمت بورس حرکت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز