خبرگزاری کار ایران

کارشناس بازار سرمایه:

بی‌اعتمادی با وجود شایعات در بازار بورس ایران رخنه کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۲۷۳

دولت توانست کلیه بخش‌هایی که در آن سفته بازی و افزایش ثروت برای افرادی خاص وجود دارد را شناسایی کند اما به نظر می‌رسد همچنان رشد نقدینگی ادامه دارد.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با وجود شایعات در بازار بورس ایران بی‌اعتمادی در این بازار رخنه کرده است.

مهیار بقایی، یک کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت کنونی بازار بورس اظهار داشت: بازار بورس روندی خنثی دارد و همانند سایر بازارهای موازی بورس نیز راکد شده است.

وی افزود: دولت توانست کلیه بخش‌هایی که در آن سفته بازی و افزایش ثروت برای افرادی خاص وجود دارد را شناسایی کند اما به نظر می‌رسد همچنان رشد نقدینگی ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این میان دولت در راستای جلوگیری از سفته‌بازی‌ها نرخ خودرو را تثبیت کرد اما با توجه به تحولات در دو، سه ماه آینده در زمینه موضوعات هسته‌ای و تعیین بودجه سال ۹۴ در ماه آبان و آذر از سوی دولت بازار بورس ایران همچنان در شایعات گیر افتاده است و همین موضوع باعثبی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران به این بازار شده است.

بقایی با بیان اینکه هنوز هم افرادی هستند که سکه و دلار را در خانه‌هایشان نگه داشته و نقد نکرده‌اند افزود: زمانی که صحبت از توافقات اولیه با گروه ۵ + ۱ صورت گرفت و صحبت از پیش‌نویس شد دلار بین ۳۱۰۰ و ۲۸۰۰ تومان شد اما با طولانی شدن این روند همچنان در بین فعالین بازار سبزه میدان صحبت از عدم توافق‌ها و دلار ۴ هزار تومانی است.

وی گفت: همچنین موضوعات مربوط به قرارداد نفتی جدید ایران با روسیه و ارسال مواد غذایی به این کشور و همچنین هشدار امریکا به تحریم روسیه باعثشد روبل و بورسدر این کشور کاهش پیدا کند و معادلات پیچیده تر شود.

بقایی در ادامه به جنگ غزه اشاره کرد و گفت: اتفاقات حاشیه‌ای باعثافزایش نرخ طلای جهانی شد و همین موضوعات باعثشایعاتی در خصوص بازار داخلی نیز شده است که امیدواریم این جو بی‌اعتمادی به زودی از بازار بورس خارج شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز