خبرگزاری کار ایران

با لغو تحریمها

آمادگی ایران برای عرضه روزانه یک میلیون بشکه نفت/خرداد ماه کلنگ‌ پالایشگاه‌های سیراف زده می‌شود

کد خبر : ۲۶۲۳۳۳

وزیر نفت در مورد احتمال افزایش یک میلیون بشکه‌ای صادرات نفت ایران در صورت لغو تحریم‌ها گفت: این میزان از مجموع ظرفیت تولید از مدار خارج شده در می‌دانهای نفتی موجود انجام می‌شود و به سرعت می‌توان آن را عملیاتی کرد.

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه در حاشیه سفر خود به پارس جنوبی هدف از سفر به منطقه اقتصادی انرژی پارس در سال جدید را دیدار با کارکنان و تبریک سال نو به آن‌ها اعلام کرد و گفت: تعطیلات طولانی نوروز سبب شده بخشی از پروژه‌ها در این منطقه متوقف یا با کندی انجام شود.

وی فازهای ١٩ و ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی را فازهای اولویت دار جدید وزارت نفت برای توسعه در سال ٩۴ خواند و اظهار کرد: این فاز‌ها به دلیل پیشرفت مناسب در بخش دریا در اولویت قرار دارند؛ در عین حال فازهایی که از سوی قرارگاه خاتم الانبیا در حال توسعه هستند به دلیل مشکلات شرکت صدرا در بخش دریا به شدت از برنامه زمانبندی عقب افتاده‌اند.

زنگنه تاکید کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، امسال بخشی از فازهای ١٩ و ٢٠ و ٢١ برای کاهش مشکلات ناشی از کمبود گاز در زمستان به تولید می‌رسند.

وزیر نفت در مورد زمان کلنگ زنی پروژه هشت پالایشگاه کوچک میعانات گازی به ظرفیت ۴٨٠ هزار بشکه در منطقه سیراف افزود: پیش بینی می‌شود اواخر اردیبهشت یا خرداد ماه این مراسم برگزار شود.

وی با اشاره به مراحل نهایی توسعه فازهای ١۵ تا ١٨ پارس جنوبی تصریح کرد: تا پایان نیمه نخست امسال با راه اندازی واحدهای اتان زدایی در این فاز‌ها دو میلیون تن خوراک به پتروشیمی‌ها تحویل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز