خبرگزاری کار ایران

شکایت به محاکم قضایی برای دریافت جریمه تاخیر تحویل خودرو

شکایت به محاکم قضایی برای دریافت جریمه تاخیر تحویل خودرو

مدیرکل نظارت بر کالا‌های فلزی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان گفت: خریدارانی که نمی‌توانند جریمه تاخیر تحویل خودرو را از شرکت‌های خودروسازی دریافت کنند باید در محاکم قضایی طرح شکایت کنند.

به گزارش ایلنا، ابراهیم سالاری گفت: خریدارانی که خودروی خود را با تاخیر تحویل می‌گیرند و جریمه تاخیر هم به‌موقع پرداخت نمی‌شود، باید از طریق شکایت در محاکم قضایی، موضوع را پیگیری کنند.

سالاری افزود: در سال‌های گذشته، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان می‌توانست به موضوع پرداخت نشدن جریمه تاخیر، ورود کند و پرونده‌ها را به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کند، اما بعد از رای دیوان عدالت اداری، این امکان از ما و سازمان تعزیرات صلب شد.

گفتنی است، برخی شرکت‌های خودروساز نظیر فردا موتور، کرمان موتور، سایپا و مدیران خودرو که با تاخیر، خودروی مشتری را تحویل می‌دهند، از پرداخت جریمه تاخیر سرباز می‌زنند و یا جریمه را چندین ماه بعد از تحویل خودرو واریز می‌کنند

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز