خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

چابهار به بندر ترانشیپی منطقه تبدیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۰۰۷

نماینده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر چابهار گفت: راهبرد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تبدیل کردن بندر چابهار به بندر مکمل بندرعباس است و معتقدیم با رفع برخی کمبودها بندر چابهار باید در میان مدت نه تنها به بندر ترانشیپی داخلی بلکه به بندر ترانشیپی به دیگر بنادر خلیج‌فارس تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار  اقتصادی ایلنا، نماینده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر چابهار در حاشیه بازدید بندر شهید بهشتی با بیان اینکه برای راه‌اندازی و تداوم خط مستقیم کشتیرانی به بندر چابهار، از تمام ظرفیت مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنیم، اظهار داشت: در حال حاضر بندر شهید بهشتی چابهار به مرکز ترانشیپ کالاهای کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به سه بندر امام (ره)، عسلویه و بوشهر تبدیل شده و مجموعه لجستیک را در چابهار راه‌اندازی کردیم که این مجموعه تمامی فعالیت‌های ترمینال‌داری، تخلیه و بارگیری کانتینر را انجام می‌دهد. 

 این مدیر ‌ارشد در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: عمده کانتینرهای تخلیه شده در بندر شهید بهشتی چابهار از مبداء بنادر چین و هند و با استفاده از خطوط مستقیم کشتیرانی هستند که از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به صورت منظم راه اندازی شده‌است. 

وی ادامه داد: در عین حال کالاهای صادراتی به مقصد چین و هند هم به صورت مستقیم بر روی کشتی‌های یاد شده بارگیری می‌شود که منجر به کاهش چشم‌گیر «ترانزیت تایم» برای صاحبان کالا شده است.  

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر حمل کالا با کشتی از بنادر چین و تخلیه آن در چابهار و ترانشیپ به بنادر بوشهر، عسلویه و خرمشهر در کمتر از ٢٠ روز انجام می‌شود، گفت: در ١٠ ماهه سال جاری، حدود ١٧ هزار TEU کانتینر توسط گروه کشتیرانی در این بندر تخلیه و بارگیری شده که در تاریخ بندر چابهار بی‌سابقه است. 

وی با اشاره به افزایش ورود کالا به بندر شهید بهشتی در  چهار سال گذشته، اظهار داشت: در حوزه صادرات هم از دو ماه پیش، صادرات کالاهای یخچالی  از مبداء بندر چابهار آغاز شده است. 

نماینده گروه کشتیرانی در بندر چابهار افزود: محصولاتی مانند سیب و خرما با کانتینرهای یخچالی به مقصد کشور هند صادر می‌شوند و از سمت هند موز در مدت زمان دو روز و با استفاده از کانتینرهای یخچالی به  بندر چابهار وارد می‌شود، ضمن اینکه علاوه بر تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری، ترانزیت و صادرات کالاهای فله خشک نیز از طریق بندر چابهار در دستور کار قرار دارد.   

وی با اشاره به خرید 150 دستگاه کامیون برای توسعه حمل و نقل ترکیبی، گفت: در منطقه سیستان و بلوچستان کامیون مناسب به تعداد لازم وجود ندارد بنابراین فعال شدن ده‌ها دستگاه کامیون‌ در این مسیر برای جلب هر چه بیشتر اعتماد صاحبان کالا و بالفعل‌سازی سرمایه‌گذاری کلان در بندر چابهار و همچنین رونق کریدور شمال-جنوب از مسیر چابهار بسیار ارزشمند است و با اجرای این دست برنامه‌ها هزینه حمل و زمان حمل را تا حد امکان برای صاحبان کالا از جمله کالاهای ترانزیتی در بندر چابهار کاهش پیدا می‌کند.

به گفته این مقام مسئول در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی حمل و نقل جاده‌ای از/به بندر چابهار را در حوزه ترانزیت کالا به کشورهای حوزه CIS بسیار با اهمیت دانست و گفت: با اضافه شدن 150 دستگاه کامیون‌ مورد اشاره قادر خواهیم بود که در مدت زمان کوتاهی کالا را به بنادر امیر‌آباد و انزلی در دریای خزر برسانیم و از آنجا با کشتی‌های شرکت کشتیرانی دریای خزر به کشور مقصد حمل کنیم به این ترتیب کالا از بنادر چین تا بنادر کشورهای حوزه CIS طی مدت 22 تا 24 روز به مقصد می‌رسد.

وی با اشاره به تسهیلاتی که سازمان بنادر و دریانوردی برای صاحبان کالا برای استفاده از بندر چابهار در نظر گرفته است، گفت: این سازمان برای کالاهای ترانزیتی از/به بندر چابهار 50 درصد تخفیف در هزینه خدمات قائل شده است که قابل توجه است.  

وی افزود: راهبرد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تبدیل کردن بندر چابهار به بندر مکمل بندرعباس است و معتقدیم با رفع برخی کمبودها بندر چابهار باید در میان مدت نه تنها به بندر ترانشیپی داخلی بلکه به بندر ترانشیپی به دیگر بنادر خلیج‌فارس تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز