خبرگزاری کار ایران

وزارت انرژی آمریکا پیش‌بینی قیمت نفت را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۵۱۱

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی خود را درباره قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در سال ۲۰۲۴ میلادی کاهش داد.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا زیرمجموعه وزارت انرژی آمریکا در تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز کوتاه‌مدت انرژی خود پیش‌بینی درباره قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در سال ۲۰۲۴ را کاهش داد.

این نهاد با وجود اقدام جمعی شماری از اعضای ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) برای کاهش داوطلبانه تولید پس از سی‌وششمین نشست وزارتی، پیش‌بینی درباره قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۲۴ را ۱۰ دلار برای هر بشکه کاهش داد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا طی گزارش چشم‌انداز کوتاه‌مدت انرژی خود پیش‌بینی کرد نفت خام شاخص برنت در سال ۲۰۲۴ به‌طور میانگین ۸۳ دلار برای هر بشکه خواهد بود، در حالی که در گزارش ماه گذشته ۹۳ دلار به ازای هر بشکه برآورد شده بود.

طبق برآوردهای این اداره، در نیمه نخست سال ۲۰۲۴، کاهش عرضه اوپک‌پلاس به افزایش قیمت نفت خام برنت از ۷۸ دلار برای هر بشکه در ماه جاری به ۸۳ دلار به ازای هر بشکه کمک خواهد کرد.

اقدام جمعی شماری از اعضای اوپک‌پلاس پس از نشست وزارتی ۳۰ نوامبر (نهم آذرماه) بری کاهش عرضه داوطلبانه روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای، شامل کاهش کنونی روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه‌ای عربستان و روسیه هم می‌شود.

در همین حال اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی خود را برای تولید نفت خام آمریکا در سال ۲۰۲۳ نسبت به گزارش ماه گذشته میلادی اندکی افزایش داد.

این نهاد همچنین اعلام کرد انتظار می‌رود تولید نفت خام ایالات متحده امسال با یک میلیون و ۲۰ هزار بشکه افزایش روزانه به رکورد ۱۲ میلیون و ۹۳۰ هزار بشکه در روز می‌رسد و از رقم اوج پیشین یعنی روزانه ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه‌ای پیشی می‌گیرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که افزایش تولید نفت خام و مایعات گازی ایالات متحده، صادرات خالص نفت خام و فرآورده‌های نفتی این کشور را به بالاترین حد خود یعنی حدود ۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ خواهد رساند، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۳ میلادی یک میلیون و ۸۰۰ هزار  بشکه در روز بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد قرار است کل مصرف نفت ایالات متحده با ۱۰۰ بشکه افزایش روزانه در سال ۲۰۲۳ میلادی به ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه و در سال ۲۰۲۴ میلای با ۳۰۰ هزار بشکه افزایش روزانه به ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز