خبرگزاری کار ایران

روسیه: اوپک‌پلاس آماده اقدام است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۰۹۳

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس بر اساس شرایط و نیاز بازار اقدام می‌کند.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، الکساندر نواک روز جمعه (۱۷ آذرماه) گفت: اعضای ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) آماده تصمیم‌گیری درباره عرضه با توجه به نیاز و شرایط بازارهای جهانی نفت خام هستند.

وی افزود: ما وضع بازار نفت را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد و در صورت لزوم تصمیم‌های مناسب اتخاذ خواهیم کرد.

شماری از اعضای اوپک‌پلاس پس از سی‌پنجمین وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس (نهم آذرماه) که از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد، از کاهش عرضه داوطلبانه در مجموع روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای خبر دادند که البته واکنش بازار نفت به اجرای کامل آن شک و تردید بوده است.

با این حال، این اقدام نتوانست قیمت نفت را تثبیت کند، قیمت‌های نفت خام شاخص برنت دریای شمال و دبلیوتی‌آی طی هفته گذشته به ترتیب ۴.۴ و ۴.۷ درصد هفته کاهش یافتند که بزرگترین زیان آنها در پنج هفته اخیر است.

گفته‌های نواک به‌دنبال شک و تردید در بازارهای نفت درباره اینکه آیا کاهش داوطلبانه به‌طور کامل اجرا خواهد شد یا خیر، مطرح شده است.

معاون نخست‌وزی روسیه به خبرنگاران گفت: وضعی بازار نفت مستلزم تصمیم‌های مشترک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز