خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران مطرح کرد:

خرید اموال ضبطی قانونی، شرعی و حلال است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۶۵۹

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران اظهار داشت: وقتی ملک را به مزایده می‌گذاریم مردم خریداری نمی‌کنند و می‌گویند اموال مردم است و آه‌گیر می‌شود اما این اموال قانونی و شرعی دیگر جزو اموال مردم نیست و از متخلفان ضبط شده و خرید آن شرعی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین ایزدی در نشست خبری امروز با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی حذف و کاهش رسوب کالا در انبارهای گمرکات و انبارهای اموال تملیکی است، اظهار داشت: به دنبال کاهش ٢٠ درصد وضعیت موجود کالاهای رسوبی در استان تهران هستیم  و در سال جاری ۶ هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف می‌شود.

وی ادامه ادامه داد: یکی از معضلات اساسی استان تهران کمبود انبار است با اینکه مقصد همه کالاهای قاچاق‌، استان تهران است اما در بحث انبار با کمبود مواجه هستیم و در حال حاضر ٧٠ هزار متر انبار در اختیار داریم اما هیچ کدام ملکی نیستند و باید  حداقل ١٠ هزار متر انبار ملکی داشته باشیم.

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران با اشاره به فروش کالای منقول در ۶ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: در ۶ ماه سال گذشته فروش بخش منقول ۵۵١ ردیف به ارزش ۵٠ میلیارد و ٧١۶ میلیون تومان بوده که ۶ ماه اول امسال به ٧٠۶ ردیف به ارزش ۴١٩ میلیارد و ٧۶۴ میلیون تومان رسید که از نظر ارزش ریالی  ٧٢٧ درصد رشد داشتیم.

ایزدی ادامه داد: در بخش اموال غیرمنقول فروش در ۶ ماه سال گذشته بیش از ٢٠ میلیارد تومان بود که این عدد در ۶ ماه اول امسال به بیش از ٣٣ میلیارد تومان رسید.

وی درباره عدم تمایل خرید مردم در اموال غیرمنقول ضبط شده تاکید کرد: در بحث اموال غیرمنقول یکسری از اموال به دلیل جرم‌هایی مانند پولشویی مصادره می‌شوند و به موجب قانون این اموال به اموال تملیکی برای فروش از طریق مزایده واگذار می‌شود و در قانون جمهوری تایید شده و شرعی درست و حلال است. اما وقتی ملک را به مزایده می‌گذاریم مردم خریداری نمی‌کنند و می‌گویند اموال مردم است و آه‌گیر می‌شود اما این اموال قانونی و شرعی دیگر جزو اموال مردم نیست و از متخلفان ضبط شده و خرید آن شرعی است.

ایزدی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا مردم بر رای صادر شده برای ضبط این اموال شک و تردید دارند و از این رو در مزایده اموال ضبط شده شرکت نمی‌کنند، گفت: شکی در رای نیست و اگر هم ابهاماتی وجود داشته باشد پرونده به تجدید نظر می رود و همه مراجع شرعی بودن خرید این اموال را تایید کرده‌اند اما از  هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان ملک تنها  ١٠ میلیارد تومان آن به فروش رفت.

ایزدی درباره کالاهای اعاده و استرداد شده در مدت زمان مذکور اظهار داشت : شش ماه اول امسال ٢ هزار و ١٩ میلیارد تومان کالا اعاده شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴٩۴ درصد رشد از نظر ارزشی رشد داشت همچنین  ۶ ماه سال گذشته کالا به ارزش ٢۵۵ میلیارد تومان استرداد شده که این عدد امسال به ۴٠۵ میلیارد و ٨۶ میلیون تومان رسیده و از نظر ارزش رشد ۵٨ درصدی داشتیم. رشد استرداد عوامل متعددی دارد که یکی از آنها می‌تواند موضوع تورم باشد اما به مردم‌داری اعتقاد داریم و اگر گزارش‌ها دقیق‌تر باشد موضوع استرداد کالا پیش نمی‌آید و با کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران ادامه داد: همچین شش ماه اول سال گذشته میزان انهدام کالا ٢۶ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان بود که این عدد امسال ۵۶ میلیارد تومان بوده و از نظر ارزش رشد ١١۴ درصدی را داشت. همچنین کالای مجهول مالک در مدت مذکور در سال گذشته ١٢ میلیارد تومان که این عدد امسال به ١۵ میلیارد تومان رسید و این کالاها به ستاد اجرایی فرمان امام تحویل داده شد.

وی در پاسخ به سوال ایلنا درباره خودروهای متروکه در اموال تملیکی تهران گفت: در مجموع ٣۶۵ دستگاه  سبک و سنگین در اموال تملیکی استان تهران دپو شده است که از این تعداد ٨۵ دستگاه خودرو قاچاق، ١٠۵ دستگاه ضبطی و قضایی و ١۶۶ دستگاه خودرو متروکه هستند.

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران با اشاره به راه‌اندازی حراج خرده فروشی برخط گفت: از اردیبهشت ماه تا کنون ١٣ حراج خرده فروشی آنلاین برگزار شده که در این روش ٢ میلیارد و ٧۵٠ میلیون کالا به فروش رفته و  بیشتر اقلام به فروش رفته لوازم خانگی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز