خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان اموال تملیکی در پاسخ به ایلنا:

ضبط و مزایده خودروها با پلاک جعلی با ظن قاچاق/ قطعات ماینرهای متروکه به فروش می‌روند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۸۳۳

معاون سازمان اموال تملیکی در پاسخ به سوال ایلنا درباره خودروهای موجود در اموال تملیکی و دلیل وجود برخی از خودروها در انبارهای اموال تملیکی با پلاک و شماره‌گذاری شده، گفت: یکی از مشکلات ما در بحث خودرو در بودجه ١۴٠٢ حل شد و با قانون بودجه امکان پلاک گذاری و فروش این خودرو با پلاک ملی از طریق مزایده مجاز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا نورنژاد در بازید از تعدادی از انبارهای جدید سازمان جمع‌آوری و فروش  اموال تملیکی با بیان اینکه شاهد تحولاتی در این سازمان هستیم به طوریکه توانستیم مشکل کمبود انبار و ساماندهی انبار را برطرف کنیم، اظهار داشت: تا پایان سال ١۴٠٠ اکثر انبارهای سازمان اموال تملیکی اجاره‌ای و امانی بود و ۵٨ هزار مترمربع انبار وجود داشت اما فقط در سال ١۴٠١ حدود ٨٠ هزار متر مربع انبار خریداری شد به عبارتی در یک سال معادل ٣٠ سال گذشته انبار تامین شد. 

وی با اشاره به سرعت تعیین تکلیف کالاهای رسوبی با همکاری قوا و دستگاه‌های متولی گفت: سال گذشته ٣١ هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شد که بخشی از این کالاها مشمول انهدام شدند. 

معاون حقوقی سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌های متولی و سران قوا انقلابی در سازمان اموال تملیکی رخ داد، ادامه داد: از زمانی که دوربین‌ها در انبارها نصب شدند، وضعیت انبارها تعیین تکلیف شد و ساماندهی انبارها شکل گرفت و تجهیز انبارها ادامه دارد. از دیگر برنامه‌های دیگر افزایش قفسه‌بندی در انبارها بوده و درحالیکه در سال ١۴٠٠ حدود ٧ هزار و ٧٠٠ متر مربع قفسه وجود داشت فقط در سال ١۴٠١ بیش از ٢٧ هزار متر مربع قفسه بندی انجام شد.

وی افزود: سازو کار فروش در سازمان متنوع شده و در حال حاضر ٩۴ درصد فروش از طریق مزایده است تا همه آحاد مردم در شرایط رقابتی به خرید کالا دسترسی داشته باشند و یک اقدام مهمی که به اجرا رسید راه‌اندازی حراج خرده‌فروشی بود که برای اولین بار رخ داد و مصرف‌کننده واقعی با مراجعه به سایت ستاد ایران می‌تواند هر کالایی را در شرایط رقابتی خریداری کند و حراج خرده‌فروشی تقریبا هر هفته و هر روز انجام می‌شود و برای شرکت در این حراج نیازی به امضای الکترونیکی نیست. 

نورنژاد در پاسخ به سوال ایلنا درباره خودروهای موجود در اموال تملیکی و دلیل وجود برخی از خودروها در انبارهای اموال تملیکی با پلاک و شماره‌گذاری شده، گفت: یکی از مشکلات ما در بحث خودرو در بودجه ١۴٠٢ حل شد و با قانون بودجه امکان پلاک گذاری و فروش این خودرو با پلاک ملی از طریق مزایده مجاز است. 

وی تاکید کرد: البته برخی از خودروها دارای پلاک در انبار از دسته خودروهایی با پلاک جعلی هستند یعنی با پلاک جعلی از مناطق آزاد خارج شدند و با ظن قاچاق ضبط شده‌اند و این خودروها با پلاک جعلی هم به مزایده می‌روند.

معاون سازمان اموال تملیکی گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ۵٨٧ دستگاه خودرو و موتور سیکلت در انبار اموال تملیکی وجود دارد که از این تعداد ٢ هزار و ۶١٩ دستگاه موتور سیکلت، ٢ هزار و ۶٢ دستگاه خودرو سواری و ٩٠۶ دستگاه خودرو ماشین‌آلات سنگین است. 

نورنژاد همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره تعیین تکلیف ماینرها اظهار داشت: برای بخش قابل توجهی از این ماینرها حکم برائت صادر شده که با تشخیص مراجع قضایی حکم استرداد صادر شده اما با این شرط استرداد می‌شود که متصل به برق شهری نشوند. 

وی در پاسخ به این سوال که برای ماینرها که حکم برائت دریافت نکرده‌اند چه تصمیمی گرفته می‌شود، گفت: هنوز برای ماینرهایی که محکومیت قطعی دارند، تصمیمی گرفته نشده و در فروش ماینرها آسیب‌هایی مطرح است البته بحث فروش دستگاه ماینر مطرح نیست بلکه قطعات ماینرهای متروکه به فروش می‌رود.

همچنین غلامرضا مهری، مدیر کل اموال جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان زنجان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه قبل از سال ١٣٩٧ انبارهای اموال تملیکی استیجاری بود، گفت: در انبارهای استیجاری استان زنجان از لحاظ تعیین تکلیف و حفاظت فضای خوبی حاکم نبود .

وی ادامه داد: در سال گذشته با اختصاص بودجه از سوی سازمان مرکزی توانستیم انبارهای ملکی خریداری و تامین کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از عوامل مهم در کاهش کالاهای رسوبی و سرعت در تعیین تکلیف کالاها تعامل بین‌دستگاهی بود، گفت: با همکاری دستگاه‌های متولی و قوا صدور مجوزها و تعیین تکلیف کالا تسریع شده‌است و در نتیجه ماندگاری کالا در انبار به حداقل رسیده‌ است.

مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان تاکید کرد: با این اقدامات میزان فروش ١۵٠ درصد افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز