خبرگزاری کار ایران

تهران برقی می‌شود/ بهره برداری همزمان از ۱۵ ایستگاه شارژ خودروی برقی در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۰۱۲

تشکیل یک شرکت مشترک متشکل از شهرداری، مپنا و خودروسازان پیشنهاد شد که بناست متولی نصب و نگهداری و بهره برداری از ایستگاههای شارژ باشد، ‌پیش‌نویس این طرح تهیه شده و در فرصت مقتضی به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، موسی رفان در آیین بهره برداری همزمان از ۱۵ ایستگاه شارژ خودروی برقی در تهران که با حضور وزیر صمت، رییس و اعضای شورای شهر و مسئولین شهرداری و گروه مپنا برگزار شد،  با بیان اینکه تاکنون ۳ ایستگاه در تهران نصب شده اظهار داشت: با همت وزارت صمت، شهرداری و مپنا تصمیم گرفته ایم که تهران را برقی کنیم.

وی افزود: از ۱۵ ایستگاه برنامه ریزی شده ۶ ایستگاه در پارکینگ ها ، ۴ ایستگاه در بوستان ها و مابقی در مکانهای عمومی احداث خواهند شد.

مدیر عامل برق و کنترل گروه مپنا گفت: در این پروژه ۴۴ شارژر سریع، ۵۰ شارژر AC نصب شدند که ۳۰ تا ۲۴۰ کیلوولت هستند و همچنین ۹۱ سوکت شارژ دارند.

وی بیان داشت: صفر تا صد این پروژه ظرف ۲۴ روز انجام‌ شد، ۹ مرداد قرارداد امضا شد و ۵ شهریور ایستگاه‌ها تحویل داده شد.

رفان با اشاره به چالشهای اجرای این پروژه تصریح کرد: اولین چالش تخصیص مکان و چالش بعدی تامین امنیت بوده است.

وی برنامه ریزی برای دیماند برق را چالش دیگر اجرای این پروژه برشمرد و افزود: برای احداث ۱۵ ایستگاه مشکلی نداریم اما با افزایش تعداد دچار مشکل می شویم.

مدیر عامل برق و کنترل هماهنگی بین سازمانهای شهرداری را از دیگر چالشها عنوان کرد.

وی گفت: طرح جامع مطالعاتی شهر تهران را در دستور کار داریم و بر این اساس ۵ هزار دستگاه شارژر ظرف یک سال آماده نصب و راه اندازی می شود.

رفان با بیان اینکه زیرساخت تامین خودرو باید توسط شهرداری و وزارت صمت فراهم شود، خاطرنشان کرد: تشکیل یک شرکت مشترک متشکل از شهرداری، مپنا و خودروسازان پیشنهاد شد که بناست متولی نصب و نگهداری و بهره برداری از ایستگاههای شارژ باشد، ‌پیش‌نویس این طرح تهیه شده و در فرصت مقتضی به نتیجه خواهد رسید.

 

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز