خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی خبر می‌دهد؛

آبگرفتگی معابر قصه تکراری شهر ارومیه در روزهای بارانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۰۵۷

آبگرفتگی معابر شهری ارومیه قصه تکراری روزهای بارانی این شهر است که هم موجب غافلگیری مسئولین شهری شده و هم مشکلاتی را برای تردد شهروندان بوجود می‌آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا, بارش باران که از اولین ساعات صبح امروز به طور پراکنده در شهر ارومیه آغاز شده  موجب آبگرفتگی در برخی از معابر این‌ شهر شده است غافلگیری مدیریت شهری و آب گرفتگی معابر بعد از بارش باران قصه‌ای تکراری است که پس از هر بارش در ارومیه رخ می‌دهد و تردد افراد و خودروها را در معابر شهری مختل می‌کند.

معضل و مشکل آبگرفتگی در ارومیه از دیر باز وجود داشته و بخش عمده آن مربوط به مسائل هندسی و عمرانی این شهر بوده که باید با بررسی‌های کارشناسانه یک بار برای همیشه به صورت ساختاری حل شده که دیگر شاهد این مشکلات در شهر نباشیم.

نداشتن زیر ساخت‌های مناسب شهری و عدم برنامه ریزی شوراها و مدیریت شهری از جمله مشکلاتی است که با اولین بارش‌ها در ارومیه نمایان شده و شهروندان را با مشکلات فراوان روبرو می‌کند شورا نشینان که همواره در انتخابات شعارهای رنگارنگی از ایجاد و توسعه زیر ساخت‌ها می‌دهند اینک با یک بارش غافلگیر شده و به مصداق  ضرب المثل فارسی «شهر را آب ببرد آقایان را خواب برده است » قصه تکراری که تاکنون هیچ مسئولی پاسخی مناسب به این مشکل نداده و بارش نزولات آسمانی در ارومیه  به کابوسی تلخ برای شهروندان تبدیل شده است.

در سال های اخیر  فقط تنها چیزی که از مدیران شهری، شهرداری و شوراها و ... در زمان بروز مشکلات مانند آبگرفتگی معابر اصلی و فرعی دیده شده است عکس‌ها و کلیپ‌هایی از آنها در فضای مجازی با تیترهای جداب و دهن پرکن است.

مجتبی خضری، یکی از ساکنان کوی المهدی ارومیه با اشاره به اینکه با اولین بارش نزولات آسمانی این بخش شهر به دریاچه‌ای تبدیل می‌شود که عبور و مرور برای افراد پیاده غیر ممکن است و رانندگان نیز به سختی تردد می‌کنند، گفت: مسئولان اصلا به فکر شهر نیستند و هر کسی به نحوی دنبال سهم خواهی خود در این شهر است.

وی افزود: اگر مسئولان دلسوز  شهر و شهروندان بودند چرا تاکنون فکری برای معضل جمع شدن آب در مناطق مختلف شهر نکردند.

محمد عزیزی، شهروند دیگری که در منطقه کشتارگاه ارومیه زندگی می‌کند در این رابطه به خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه با بارش باران آب به داخل منازل ما نفوذ کرده و تمامی اثاثیه ما زیر آب می‌رود.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر چندین بار به این منطقه آمده‌اند و از نزدیک با مشکلات آبگرفتگی معابر و منازل این منطقه آشنا شده‌اند گفت: در حال حاضر هیچگونه اقدامی در راستای رفع مشکلات این منطقه صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا، امسال برای دومین بار است که شاهد آبگرفتگی  معابر و خیابان های ارومیه بر اثر بارش باران هستیم بطوریکه بعضا این سئوال در اذهان به وجود می‌آید که چرا و چگونه با وجود اجرای طرح‌های جمع آوری آبهای سطحی در شهر ارومیه همچنان باید شاهد قصه تکراری آبگرفتگی‌ها در این شهر باشیم.

انتهای پیام/
فرزادصدقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز