خبرگزاری کار ایران

عربستان به ترکیه اجازه صادرات شیر، گوشت و عسل داد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۴۸۰

اتحادیه صادرکنندگان دریای اژه (EIB) اعلام کرد که 18 شرکت ترکیه ای مجوز صادرات شیر، گوشت قرمز و عسل از عربستان دریافت کردند.

به گزارش ایلنا، اتحادیه صادرکنندگان دریای اژه (EIB) اعلام کرد که 18 شرکت ترکیه ای مجوز صادرات شیر، گوشت قرمز و عسل از عربستان دریافت کردند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» این اتحادیه روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرده که این تصمیم عربستان نخستین گام محسوس پس از سفر هفته گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و هیئت تجاری این کشور به عربستان است.

طبق این بیانیه، سینان کیزلتان، رئیس هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان ترکیه در بخش شیلات و محصولات دامی گفت: روابط سیاسی میان ترکیه و عربستان پیش از سال 2020 به طور پیوسته در حال بهبود بود و صادرات ماهی  و محصولات دامی به عربستان حدود 100 میلیون دلار بود.

وی افزود: با نزدیک شدن سیاسی کنونی ترکیه و عربستان، هدف ما افزایش 100 میلیون دلاری یا بیشتر حجم صادرات به این کشور است.

کیزلتان اشاره کرد که ترکیه در بخش محصولات دامی از بهره وری بالایی برخوردار است و عربستان نیز یکی از مهمترین واردکنندگان مواد غذایی است و قدرت خرید بالایی دارد.

عمر بولاط، وزیر بازرگانی ترکیه در 12 ژوئیه جاری گفت که حجم تبادل تجاری میان عربستان و ترکیه در نیمه ابتدایی سال 2023 به 3.4 میلیارد دلار رسید.

وی همچنین گفت که حجم مبادلات تجاری میان دو کشور که در سال 2022 به 6.5 میلیارد دلار رسید، در سال 2023 با سرعت فزاینده ای ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز