خبرگزاری کار ایران

شماره‌گذاری وسایط نقلیه نوشماره بدون اسقاط خودروهای فرسوده ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۸۳۳

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت‌های نوشماره بدون دریافت مجوز ستاد نوسازی ناوگان و ‌اسقاط خودروهای فرسوده ممنوع است.

به گزارش ایلنا از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، «مهران سالاریه» افزود: بر اساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو و اصلاحیه این ماده، یکی از ارکان شماره‌گذاری وسایط نقلیه تولیدی یا وارداتی نوشماره، دریافت مجوز از ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده است.

وی گفت: بر این اساس همه وسایط نقلیه نوشماره اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت برای دریافت مجوز شماره‌گذاری یا مشمول ارائه گواهی اسقاط یا پرداخت وجه به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده تصریح‌کرد: در همین زمینه مکاتبه‌ای با رئیس پلیس راهور فراجا انجام شده تا الزام دریافت مجوز ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در فرآیند شماره‌گذاری خودروهای نوشماره لحاظ شده و هیچ خودرویی خارج از این فرآیند شماره‌گذاری نشود.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان یا واردکنندگان انواع خودرو باید نسبت به ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی NNHK.ir اقدام و فرآیند مشخص شده را مطابق قانون برای دریافت مجوز شماره‌گذاری محصولاتشان طی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز