خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

اما و اگر توسعه «فرزاد بی» با مشارکت هندی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۴۷۱

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: برای توسعه فرزاد B در حال انجام مذاکرات هستیم که یا هندی‌ها وارد عمل شوند و کمک کنند که کار میدان به پایان برسد و یا کنار گذاشته می‌شوند و خودمان کار را با شرکت پتروپارس جلو می‌بریم.

محمدحسین متجلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره برنامه توسعه میدان گازی فرزاد B اظهار داشت: برنامه توسعه این میدان از طریق شرکت پتروپارس در حال انجام و اتمام مطالعات مفهومی و پایه است. 

وی تاکید کرد: سعی بر این است که پروژه را به تنهایی پیش ببریم اما برخی مباحث قراردادی با شرکت هندی داریم که باید حل و فصل کنیم. البته اعتقاد بنده بر این است که باید به توان تکنیکی شرکت‌های داخلی خودمان تکیه داشته باشیم و از طریق شرکت‌های داخلی کار را جلو ببریم. 

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس خاطرنشان کرد: هندی‌ها ابتدای کار یک چاه توصیفی در میدان حفاری کردند اکنون در زمینه مباحث قراردادی و مترتب بر این اقدام اجرایی قبلا انجام داده بودند در حال انجام مذاکرات هستیم که یا هندی‌ها وارد عمل شوند و کمک کنند که کار میدان به پایان برسد و یا کنار گذاشته می‌شوند و خودمان کار را با شرکت پتروپارس جلو می‌بریم.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام در میدان گازی کیش نیز گفت: ابتدا باید کارهای مقدماتی و اجرایی در دریا انجام شود، مباحث ژئوتکنیک توسط شرکت تاسیسات دریایی انجام شده، به محض اینکه تجهیزات مربوط به طرح به دست ما برسد کار را آغاز خواهیم کرد. 

متجلی افزود: ما از این میدان در فاز اول 28 میلیون متر مکعب در روز تولید خواهیم داشت. 

وی با اشاره به برنامه پارس شمالی گفت: مطالعات پارس شمالی را در دست انجام داریم، تولید هر فاز این میدان مطابق فازهای پارس جنوبی است.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس همچنین درباره برنامه توسعه لایه نفتی پارس جنوبی بیان داشت: قرارداد لایه نفتی منعقد شده در حال انجام برخی کارهای مقدماتی برای استارت کار هستیم. 

وی همچنین یادآور شد: در بحث فشارافزایی فازهای پارس جنوبی قراردادهای طرح پایه منعقد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز