خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان هواپیمایی در گفت‌وگو با ایلنا:

شناسایی ایرلاین‌ها و سایت‌های گرانفروش بلیت‌های نوروزی/ متخلفان جریمه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۸۵۴

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه با راه‌اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازها تاخیرات پروازی نوروز ١۴٠٢ کاهش یافته و تاخیر نامتعارف نداشتیم گفت: ایرلاین‌ها و سایت‌های گران‌فروش متخلف شناسایی شدند و طبق قانون جریمه می‌شوند.

جعفر یازرلو در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره تخلفات گرانفروشی بلیت هواپیما اظهار داشت: تخلفاتی در حوزه گرانفروشی بلیت هواپیما از سوی دو ایرلاین و تعداد موتور جستجو و سایت‌هایی فروش بلیت انجام شد که تمام این تخلفات احصا و شناسایی شده و بنابر قانون و مقررات با آنها برخورد و جریمه صورت خواهد گرفت. 

وی افزود: گشت‌های لحظه‌ای و بررسی شکایات مسافران انجام می‌شود و اگر ایرلاین یا شرکتی مرتکب به تخلف شده باشند، تمام جریمه‌ها اعلام و علمیاتی می‌شوند.

وی تاکید کرد: براساس آیین‌نامه حقوق مسافر ایرلاین‌ها بابت تاخیر هم جریمه می‌شوند که البته امسال با راه اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات نوروزی تاخیرات نسبت به نوروز سال گذشته کاهش پیدا کرده‌ است. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی با اشاره به نحوه عملکرد این مرکز برای کاهش تاخیرات پروازی گفت: مرکز مدیریت و کنترل پروازها برای اولین بار راه‌اندازی شده و امسال تاخیر نامتعارفی نداشتم و میزان تاخیرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ایام نوروز کاهش پیدا کرده چراکه تمام مدیران عملیات پروازی شرکت‌های هواپیمایی (OCC) در این مرکز حضور دارند و عملیات پروازی شرکت مربوطه را به طور لحظه‌ای نظارت و رصد می‌کنند و اگر تاخیری به هر دلیلی پیش بیاید برای رفع آن به صورت آنلاین با سایر دستگاه‌های مرتبط برای رفع آن مشکل تاخیری ارتباط برقرار می‌کنند و امکان هماهنگی و همکاری لحظه‌ای بین شرکت‌ها برای رفع مشکل وجود دارد.

وی گفت: اگر شرکت نتوانست مشکل را برطرف کند با تصمیم مرکز در سریع‌ترین زمان امکان برقراری پرواز پشتیبان و جایگزین برای آن هواپیما از سوی سایر ایرلاین‌ها ایجاد می‌شود تا پروازها با کمترین تاخیر برقرار شوند. 

یازرلو ادامه داد: همین هم افزایی شرکت‌ها با مدیریت مرکز خدمات نوروزی باعث کاهش تاخیرات نسبت به سال گذشته شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز