خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان هواپیمایی:

ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی در یکسال گذشته/ جزییات ممنوعیات جدید فروش چارتری بلیت هواپیما

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۲۰۳

سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته هواپیماهای جدید وارد ناوگان شده است، تاکید کرد: در حال حاضر از ۳۳۷ فروند حدودا هواپیما ۱۶۲ هواپیما فعال و حدودا ۱۴۲ فروند هواپیما سرخط است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جعفر یازرلو در جمع خبرنگاران با توصیه مردم نسبت به شکایت از گرونفروشان گفت: مسافران در صورت خرید بلیت گران، چه از شرکت‌های هواپیمایی، چه شرکت‌های مسافرتی و چه سایت‌های فروش حتما گزارش این تخلف و شکایت خود را ثبت کنند و در هر فرودگاهی نمایندگی دادستانی مستقر است و می‌توانند پس از پیاده شدن از هواپیما از شرکت یا سایتی که بلیت را خریداری کرده‌اند شکایت کنند. 

وی ادامه داد: در تهران می‌توانند به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۰ ویژه فرودگاه مهرآباد مراجعه کنند، اما روش سریع و آسان ثبت شکایت از طریق مراجهخ به سایت سازمان هواپیمایی کشوری است و به طور قطع پول اضافه به مسافر برگردانده خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی در پاسخ به سوال ایلنا درباره فروش بلیت‌های نورزوی با دو برابر افزایش قیمت و نبود بلیت برای ایام عید اظهار داشت: ظرفیت تکمیل شده و بلیت‌ها به فروش رفته اند و قیمت بلیت همچنان همان قیمت‌های دی ماه سال ۱۴۰۰ است و سیاست سازمان هم کنترل قیمت هاست و همراه با دستگاه‌های نظارتی، تخلفات را پیگیری می‌کنیم.

یازرلو با بان اینکه معمولا مسافران از حقوق مسافر آگاه نیستند، تصریح کرد: جزییات حقوق مسافر در برابر تخلفات در سایت سازمان هواپیمایی بارگذاری شده و دردسترس همه مردم قرار دارد و مردم باید از حقوق خود مطلع باشند و حتما شرکت یا سایت گرانفروش و متخلف علاوه بر اینکه مازاد پول بلیت را باید به مسافر برگرداند بلکه جریمه هم خواهد شد.

وی با اشاره به مسدود شدن ۹ سایت فروش بلیت که مرتکب تخلف شدند، خاطرنشان کرد: یکی از این سایت‌ها با تغییر جزیی در ادرس سایت دوباره سایت را فعال کرده اما پیگیری کردیم تا دوباره مسدود شود.

این مقام مسئول درباره تصمیم جدید سازمان هواپیمایی برای ممنوعیت فروش چارتری ابراز داشت: تمام شرکت‌ها موظف به فروش پرواز برنامه ای و سیستمی هستند و باید بلیت به طور مستقیم از طریق سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی به فروش برود. در حال حاضر، ۸۰ درصد مقاصد پرتردد هوایی در حوزه‌هایی است که چارتر ممنوع است و ۲۰ درصد مسیرها در حوزه چارتر است. 

به گفته یازرلو، ۸۰ درصد مسیرها و فروردگاه‌ها چارتر در آن ممنوع است که شامل مبداء تهران به مقاصد پرتقاضای مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، کرمان، اهواز و تبریز ‌است. ‌   

وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته هواپیماهای جدید وارد ناوگان شده است، عنوان کرد: در حال حاضر از ۳۳۷ فروند حدودا هواپیما ۱۶۲ هواپیما فعال و حدودا ۱۴۲ فروند هواپیما سرخط است و تا پایان امسال جابه جایی مسافر و اعزام و پذیرش مسافر در کشور به بیش از ۴۲ میلیون نفر و برای پروازهای داخلی به ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر می‌‌رسد که نسبت به سال گذشته آمار جابه جایی مسافر رشد داشته است. ‌

سخنگوی سامان هواپیمایی با بیان اینکه نظارت‌های مستمر سازمان هواپیمایی بر پروازهای نوروزی انجام می‌شود، یادآور شد: ستاد تسهیل سفرهای هوایی نوروز در همین سازمان هواپیمایی در ایام نوروز فعال است. نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی به صورت دو شیفته در این ستاد حضور دارند. همچنین اگر اتفاق یا اشکالی در روند خدمات‌رسانی برای یک شرکت هواپیمایی رخ دهد، مابقی شرکت‌ها ‌پوشش می‌دهند، به عنوان مثال اگر نیاز به هواپیمای جایگزی باشد، بلافاصله با همکاری شرکتی دیگر تامین می‌شود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز