خبرگزاری کار ایران

وزیر منابع آب بنگلادش در سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب:

در مناطق زاغه نشین مشکل آبی داریم/ برای مدیریت منابع آب از بهترین فناوری‌ها استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۶۱۱

وزیر منابع آب بنگلادش گفت: باید منابع آب مدیریت شود و زمان آن رسیده که در برنامه‌های خود بازنگری و بهترین رویکردها را اتخاذ و بهترین فناوری‌ها به کار بگیریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،  محمد تاج الاسلام در سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب با بیان اینکه نیاز به منابع آب در بنگلادش زیاد است، اظهار داشت: بنگلادش کشوری پرجمعیت با مساحت کم است. ۱۴۰ میلیون نفر جمعیت دارد در حالی که مساحت آن چند صد هزار کیلومتر بیشتر نیست.

وی خاطرنشان کرد: این کشور از فقر رنج می‌برد اما در حوزه مدیریت اقتصاد کشور و حوزه‌های بین بخشی، مهاجرت، مسایل شهری و روستایی پیشرفت کرده است.

وزیر منابع آب بنگلادش افزود: مانند بسیاری از کشورها با چالش‌هایی به ویژه در بخش آب روبه روست البته برنامه ای برای مدیریت آب داریم.

وی ادامه داد: بر اساس این برنامه، آب از عناصر اصلی برای توسعه کشور است و می‌تواند به بیشتر از ۹۰ درصد مردم کشور برسد.

وزیر منابع آب بنگلادش گفت: مناطق شهری خیلی پیشرفت در زمینه آب دارد اما در مناطق زاغه نشینی دسترسی به آب مشکل است.

وی گفت: منابع آب در بنگلادش زیاد است اما به خاطر جمعیت زیاد نیاز به منابع آب خیلی بیشتر است و باید در خصوص این منابع مدیریت صورت گیرد.

تاج السلام با بیان اینکه در برخی فصول سال که بارندگی زیاد است با سیلاب در کشور مواجه هستیم، گفت: بنگلادش کشوری کشاورزی محور است و استفاده از منابع آب در این حوزه گسترش یافته و لازم است درصد بسیار زیاد آب را به این حوزه اختصاص دهیم و بخش صنعت هم بویژه مناطق شهری مصرف بالایی دارد.

وی تصریح کرد: مشکل آب فقط مربوط به بنگلادش نیست و نسبت به خیلی از کشورها منابع آب بیشتری در اختیار دارد اما باید این منابع مدیریت شود. زمان آن رسیده که در برنامه های خود بازنگری و بهترین رویکردها را اتخاذ و بهترین فناوری ها به کار بگیریم.

وزیر منابع آب بنگلادش گفت: در سطح جهانی بسیاری از این چالش ها وجود دارد و راه حل هایی برای آنها پیدا شده است.باید از منابع علمی و دانشمندان استفاده کنیم تا آب شور دریاها را تصفیه و از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز