خبرگزاری کار ایران

با راه اندازی پردیس فناوری کشاورزی؛

زمینه فعالیت محققان حوزه آب در قزوین فراهم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۸۹۰

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: با راه‌اندازی پردیس و یا دهکده فناوری کشاورزی در قزوین زمینه لازم برای فعالیت فعالیت محققان حوزه آب و کشاورزی فراهم می‌شود و می‌توان از این ظرفیت در راستای کنترل منابع آب استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جعفر احمدی با اشاره به وضعیت آب در استان گفت: آب در توسعه جوامع نقش قابل توجهی  را ایفا می‌کند اما درحال حاضر در این زمینه با مشکلات مختلفی مواجه هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر شاهد کاهش جدی سطح آب‌های زیرزمینی در دشت قزوین بوده‌ایم و صرفا برای 80 هکتار از دشت قزوین آب کافی داریم و برای بهره برداری مطلوب از منابع آبی استان می‌توان از فناوری‌های نوین استفاده کرد.

وی عنوان کرد: در کنار صنعت، کشاورزی هم دارای اهمیت است و باتوجه به محدود بودن منابع آبی برای توجه دادن به کشاورزی باید منابع آبی را با روش‌های نوین تامین کنیم.

این مسئول با تاکید بر نقش فناوری‌های نوین در استفاده از منابع آب‌های زیرزمینی گفت: گیلان استان پرآبی است و این ظرفیت وجود دارد که با همکاری شرکت‌های دانش بنیان ضمن مدیریت و بهره‌وری آب انتقال آب از استان همسایه خود را پیگیری کنیم، همچنین استفاده از سایر ظرفیت‌های سد طالقان برای انتقال به قزوین هم باید مورد مطالعه قرار گیرد تا بتوان نیازهای آبی دشت را تامین کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز